Sunday, April 01, 2007

Appletinis!

Igår var det tentafest på kåren... Självklart skulle jag, Johanna, Carin, Malou och Biljana gå dit :) Vi hade ju bara planerat för det sen typ... januari :D Så vi samlades hemma hos Johanna för att äta varma mackor och blanda roliga drinkar. I sann studentanda drack vi mest ur plastglas, men jag måste säga att vi var extremt ambitiösa på drinkfronten. Vi hade planerat och handlat och fixat, nu jävlar skulle det bli goda drinkar! Vi började kvällen med en god Appletini... vi skulle ha tagit det "easy on the tini" dock, den blev lite... eh... stark. Men god!

Eh.... vad gör jag...?




Efter mackorna var jag tvungen att springa hem och hämta upp min tvätt som jag hade i tvättstugan, och eftersom jag numera bor grymt nära Johanna så var det väldigt smidigt :D Det var vår i luften, which was great. När jag sedan kom tillbaka till tjejerna en halvtimme senare, hade de blandat en Piggelin. Den var också god :D

Den där fingret i munnen-grejen var ett ständigt återkommande tema för kvällen :P


Efter Piggelin som inte var så stark kände vi att vi behövde Margaritas. Det blev Margaritashots, som faktiskt var grymt goda. Jag kände dock att det räckte med en, och det var nog lika bra... Malou ser måttligt road ut :D


Sen var vi extremt seriösa och gjorde Frozen Strawberry Daiquiris. De blev goda, dock är jag inte så förtjust i när saker är komplicerade att dricka genom sugrör... That's one of the reasons why I don't like milkshakes... Det är mest jobbigt att dricka. Men den var god! Johannas mixer tyckte dock inte att det var så roligt att hacka djupfrysta jordgubbar... men hey, vad gör man.

Daiquiris!

Ja... nånstans efter det drog vi till Kåren, och höll på att inte komma in eftersom vi inte hade det lilla VT-07 klistermärket på våra MDH-leg (eller ja, jag hade det iofs). Anywhooo, vakterna var snälla och förstående och släppte in oss ändå, dock fick de andra gå in som gäster.
Kvällen var iaf väldigt lyckad, härnäst blir det pyjamasparty med film :D Jej!

1 comment:

billie said...

hehehe..vilka roliga bilder. fast den där på appletinisarna(?)blev jättegryyym...me want pictures toooo..