Saturday, April 21, 2007

Bra saker.

Nu funkar min tv! Hell yeah. Jag hämtade ut min lilla Boxer-låda på posten idag, och lyckades koppla in den efter några små irritationsmoment. Först fattade jag inte var man skulle stoppa alla sladdar, så då ringde jag Henrik. Sen verkade det som att det gick jättebra, för boxen hittade alla kanaler och allt såg bra ut... Förutom att bilden var GRÖN. Så då ringde jag Henrik. Sen bytte jag plats på scartkabeln och då var inte bilden grön längre. Men sen uppstod ett nytt problem; jag kunde bara se kanal 1,2 och 4... på de andra kanalerna kom det upp en stor röd skylt där det stod "Programkortsfel". "Vad i helvete", tänkte jag. Så jag ringde Henrik, men han sa åt mig att ringa kundtjänst istället. Så då gjorde jag det. Den trevliga tjejen på Boxerkontoret sa åt mig att starta om boxen. Så jag gjorde det, och samtidigt upptäckte jag att jag hade råkat sätta i programkortet åt fel håll. Då kände jag mig lite dum. Men sen så fungerade det fortfarande inte när jag satte på tv'n. Jag svor lite, men sen såg jag att jag hade råkat dra ur scartkabeln.
MEN SEN fungerade det! Och nu kan jag se på tv :D Jag känner mig så otroligt digitaliserad. Lite som Pappy O'Daniel i "O brother, where art thou?", när han är så excited över att ha valkampanj över radio. (Den filmen är ju för övrigt helt genial)

Nu känns mitt hem nästan komplett. Äntligen. Jag behöver dock en kökslampa och en tv-bänk. Men det får nog bli en senare fråga, med tanke på att jag fick 2500 i restskatt och bilförsäkringen ska betalas och mina p-böter plus en massa annat skit... Men tv'n funkar! :D Och internet, och allt det där... Och jag fick Worms2 av Marcus, så nu kan jag sitta och spela... Jag älskar Worms.
I torsdags hade vi Språkvetenskap. Jag blev väldigt full i skratt när jag kollade igenom mina anteckningar häromdagen, och fick flashbacks till lektionen. Lektionerna är så sjukt tråkiga (och 2½ timmar långa), så vi brukar vara väldigt duktiga på att roa oss själva. Thorsten tycker nog att det är mindre roligt. Men hänggubbe (eller "Hang Whitman" som vi har döpt det till, efter Walt Whitman) är faktiskt väldigt underhållande. Må Hemingway brinna i helvetet, så att säga.

För övrigt så trivs jag extremt bra med att bo själv. I get to do whatever I want, whenever I want it. It is AWESOME.

3 comments:

Carin said...

Att bo själv ROCKS! Man slipper ta hänsyn till någon anna som tycker och tänker en massa om vad man borde/ska/måste och sånt bajs...

Henriette said...

Eller hur! Så jävla bra :D Känner jag mig ensam får jag väl skaffa en fisk eller nåt.

Funkan said...

Fiskar är inte mkt till sällskap om jag får säga det själv...