Saturday, April 07, 2007

Wake up you silly sleepy-head! Wake uuuuuuup!

Jag är lite trött idag. Jag hade tänkt att jag skulle tillbringa dagen med att sova, för jag hade inget annat planerat förutom påskmiddag hemma hos pappa. Men ja. I should know better by now!

Först ringde mamma. Hon mådde jättedåligt och ville att jag skulle komma och hämta henne hos hennes väninna i Bredsdal. Jag har varit där förut, men det var väldigt längesen så jag minns inte ens var det ligger. "Åk genom Tortuna", sa mamma. Eh, okej. Så var ligger Tortuna? "Ja alltså, du åker förbi Anundshög" säger mamma då. Jag vill inte verka dum, så jag låtsas helt enkelt att jag vet hur man kommer till Anundshög. Sen går jag och ska skriva ut en karta från Eniro.se, men skrivaren krånglar. Så jag ger upp och tänker "Men hur svårt kan det vara?", och ger mig helt sonika ut och tänker att det såklart finns vägskyltar (det var mitt första misstag).
Jag improviserar lite och gissar att man nog ska åka genom Tillberga, och så vitt jag vet så kommer man till Tillberga genom att åka till Hökåsen. Anywhoo, jag åker till Hökåsen och de enda jävla skyltarna jag ser är "Västerås" åt ena hållet och "Badelunda" åt andra. Jag har ingen aning om vad Badelunda är, men jag vet ju iaf att jag inte ska till Västerås, så jag svänger mot Badelunda. På nåt sätt kommer jag fram till Tillberga! Där är man inte ett dugg bättre på skyltar, så jag får välja mellan "Västerås" och "Sevalla". Jag använder mig av uteslutningsmetoden och väljer "Sevalla" och hamnar på nån helt sjuk väg... Nånstans här börjar jag tänka på möjliga sovplatser ifall jag inte hinner hem innan natten faller. Sen kommer jag till Tortuna. Och väl där ska jag försöka leta rätt på nån håla som heter Kärsta. Öh. Jag vet inte hur, men till slut kommer jag dit iaf. Och när jag väl är där var det a piece of cake att komma till Bredsdal.
På vägen hem sen så visade det sig att jag hade åkt en helt otrolig omväg, men vad gör man... Jag kom fram till slut iaf.

På väg hem ringer Alicia från jobbet... Hon har blivit jätteförkyld, så jag säger att jag kommer och jobbar. Skyndar mig hem och byter om lite, sen åker jag iväg och jobbar i två timmar. Ringer pappa och säger att påskmiddagen får vänta lite, men det var inga problem.

Påskmiddagen var god. Jag åt två ägghalvor och två sillbitar och nån slags fläskfilégryta. Gott. Försäljningen av stugan står still, och försäljningen av lägenheten likaså. Det gör mig jävligt stressad. Vi har bestämt att vi ska sälja. Men det händer fan inte ett skit. I ett år har det inte hänt ett skit. Det gör mig arg, stressad och besviken.

Ikväll ska jag jobba på Tajjen igen. Men innan dess ska jag nog försöka hinna med en liten powernap.

Och Henrik har varit på SAMA i Gbg och kom hem med ett litet smakprov från VNV's nya skiva. Det låter jävligt bra, I want it already!

Imorrn är jag ledig. Då ska jag sova.

No comments: