Monday, April 02, 2007

It's a dirty job...

Idag har jag ägnat mig åt att byta däck på bilen, samt tvätta den. Jag, pappa och Henrik åkte iväg för att fixa det, dock lyckades jag deala så att jag slapp byta däck, och fick istället tvätta både min och Henriks bil... Ergh. Jag är verkligen inget stort fan av kroppsarbete.. Det var blött och smutsigt. A dirty job. Jag var inte riktigt sådär Jessica Simpson-sexig, jag såg mest obekväm ut med avfettning och diverse smuts i ansiktet. Men vafan, hade jag fått tvätta en ren bil, så... Det jobbiga med att tvätta bilar är att de är så skitiga. Volvon blev inte ens ren, men jag lade inte riktigt ner min själ i arbetet heller.

Uägh. Fyfan vad äckligt det var. Jag spolade av däcken och det bara skvätte en massa smuts i ansiktet på mig, och allt jag kunde tänka på var hur mkt roadkill jag säkert fick i ansiktet... Typ "Åh herregud nu har jag en död hare i ögat." Inte för att jag har kört på nån, men vadfan vägarna är ju fulla av äckel. OCH DET FICK JAG I ANSIKTET. Sen när jag sprutade avfettning på bilen så blåste det åt fel håll och jag fick det också i ögonen.

Nej, det där var verkligen inte min grej. From now on blir det nog maskintvätt. Sååå mycket smidigare. And I don't have to get my hands dirty. Jag är mycket bättre på att stå vid sidan av och ge glada tillrop, samt komma med nybakad blåbärspaj till de duktiga arbetarna. Oh ja.

För övrigt har jag massiv uppsatsångest för tillfället. Men ja... what else is new.

1 comment:

Funkan said...

Så jag har en massa nybakad blåbärspaj att se fram emot i sommar menar du? Om det nu är till kroppsarbetare som ska ha dem menar jag :P