Monday, April 09, 2007

Ångest... som vanligt.

Gaaah jag måste skriva ett första utkast på en uppsats om nån jävla artikel till kommunikationen imorrn. Jag vill inte >_< Jag känner mig så totalt oinspirerad just nu. Känns som att det har gått lite utför med skolan på sistone.. Jag har inte orkat eller haft lust eller nånting. Engelska A kändes roligare, då tyckte jag att jag fick ut nåt av lektionerna. Men nu? Nej, inte direkt. Litteraturkursen (som är avslutad nu, dock har jag två jävla uppsatser som jag måste lämna in) var totalt oinspirerande. Översättningen lärde jag mig verkligen inte ett skit av. Förutom att järv tydligen heter wolverine på engelska. Eh...ja. Översättningstenta på lördag. Jag förväntar mig att det går bra.

Måste söka nåt slags kurser till hösten också. Sista dagen för att söka är den 15:e. Jag vill inte ens plugga i höst, men eftersom jag inte vet hur mkt jag kommer att jobba så är det bäst att söka ändå, så jag iaf har en backup-plan. Jag antar att jag kommer att söka till Engelska C (eller Engelska 3 som det verkar heta nowadays), men jag vill egentligen inte läsa mer engelska... Iaf inte om det ska kännas såhär ovärt. Funderar på en baskurs i franska, eftersom jag inte riktigt vill acceptera det faktum att jag har glömt bort ungefär 80% av sex års franskastudier.... Gah. Eller historia kanske? Det är ju roligt. Fan, jag vet inte....

Och apropå ingenting, jag blir så jävla sur på mig själv för att jag envisas med att ta död på mina krukväxter. Vafan, ska det vara så jävla svårt? SLUTA DÖ. Jag tycker att jag vattnar tillräckligt ofta, dock inte för mycket. Vad gör jag för fel? Här har jag gått och köpt en jättefin vad-den-nu-heter, en hibiskus, en doftranka, och två jättefina pelargoner, och så tänker de DÖ. Jag blir så sur. Igår köpte jag näringspinnar, nu ska jag banne mig hålla blommorna vid liv vare sig de vill eller inte.

Idag har verkligen varit en produktiv dag. Eller inte. Vaknade vid tiotiden och duschade och åt frukost. Sen gav jag mig ut i Rocklundaskogen igen och promenerade i ungefär en timme. Kom hem och åt lite mat, sen satte jag mig vid datorn och spelade Mahjongg :P Egentligen är det inte så jävla kul, men när man inte har internet så är det hur kul som helst. Anywhoo, sen satte jag mig med min bok som jag håller på att läsa (Joyce Carol Oates - Black girl, white girl), och läste ett tag, sen somnade jag i min underbara soffa. Och fasen vad fort det går att läsa när man inte har internet! Shit. Jag har läst hur mkt som helst på bara några dagar. Men vad gör man liksom, när man varken kan kolla på tv eller prata med kompisar på msn..? Fan vad bra det här borde vara för mina studier, synd bara att det inte är nån skillnad.

Jobbade på Tajjen i fredags och lördags. I lördags var det nån slags reggaekväll, med ett superbra band som var där och spelade. Hur kul som helst! I enjoyed every minute of it. Och alla spelgäster var så glada och trevliga och wheee I love my job!

I övrigt känner jag att jag måste faaaan komma igång med träningen igen. Helst för typ några månader sen. GAH. I veckan kanske. Förhoppningsvis. Måstemåstemåste. Är lite sugen på yoga, var så längesen jag var på det... We'll see.

Ok, nu kan jag fan inte dra ut på det här längre. Nu MÅSTE jag skriva den där uppsatsen. Men jag vill inte >_<

No comments: