Monday, April 23, 2007

Ibland blir jag trött på världen.

You can't be fucking serious. Två parkeringsböter på en vecka. Vadfan är det för fel, tror ni jag är gjord av pengar?! Jag vet att jag får skylla mig själv, men var i helvete ligger rättvisan i att besöka samma jävla parkering efter en vecka? Nej just det, det är fan inte schysst. GAH. Jag antar att jag måste börja betala p-avgiften nu. Jävla skit-system.

Idag har jag varit på Hälla med Dan. Han ville titta på en dator, så vi åkte till PC-city. Jag blev lite skrämd när en kvinnlig försäljare sa följande till oss, apropå att Dan ville ha en dator med Vista: "Ja det är ju knappt att man har hunnit lära sig Word i det vanliga operativsystemet, nu ska man lära sig Vista också!"
  1. Hon är datorförsäljare, och har problem med att lära sig Word.
  2. Det "vanliga" operativsystemet? Du menar XP?
  3. "...nu ska man lära sig Vista också!" Seriously honey, it's not that hard. Fast jag förstår att du tycker det, eftersom du har problem med Word.

Herregud.. Jag visste inte om jag skulle börja skratta eller gråta. Jag tror att jag gav henne en halvt misstänksam blick, samtidigt som jag lovade mig själv att inte låta Dan köpa en dator av henne.

Sen slank vi in på Ikea, och jag köpte äntligen en kökslampa. Och jag var alldeles excited när jag kom hem och skulle skruva upp den, tills jag insåg att jag inte har nån skruvmejsel som är tillräckligt liten. Buhä. Jag som ville vara alldeles elektriskt teknisk av mig. Skit. Men ja, det verkar som att det här är en dålig dag helt enkelt.

Och den här månaden kommer att bli så jävla fattig. Hahah jag har ångest.

No comments: