Wednesday, April 25, 2007

Trött.

Idag har jag haft skola typ hela dagen. Först hade vi en ganska ovärd Library Session, som gick ut på att man skulle lära sig att söka i olika databaser. Eh.. ja. Jag lärde mig inte så mycket. Och jag vet fortfarande inte vad jag ska skriva om i min uppsats... suck. Jag vet inte om jag vill rikta in mig på språkvetenskap eller litteratur. Bleh. Det får nog bli ett senare problem.

Efter den lektionen var iaf jag tvungen att gå hem och byta skor, eftersom mina gick sönder :( Som tur är bor jag nära skolan nowadays. Sen gick vi tillbaka och åt lite lunch på Kåren. Jag och Johanna delade på en kebabtallrik som var god. Efter det gick vi och köpte glass, vilket blev ett större projekt än vi hade tänkt oss... Men vi fick glass till slut!

På eftermiddagen hade vi Språkvetenskap. Det sög ganska rejält. Idag pratade vi om syntax. Och vi gick tillbaka till Grammatiken från Engelska A, med alla noun phrases och prepositional phrases och helvete vad jobbigt det var. Så jag och Johanna ägnade oss åt att skriva en fin liten berättelse som slutade med att Pol Pot, George W Bush och Bin Ladin hamnade nakna i en jacuzzi. Där ser man, så det kan gå!

Efter skolan hängde jag lite med familjen. Vi hade tagit ut en mäklare att titta på sommarstugan idag nämligen. Så nu börjar det iaf hända lite saker. Det kommer att kännas jävligt konstigt att sälja... Jag har varit där varenda sommar, och mina allra finaste minnen kommer därifrån. Jag firade alltid min födelsedag där ute. Vi brukade gå upp tidigt och åka ut till stranden med frukost. Those were the days... Men men, saker förändras. Sedan vi avlivade Bessie har jag bara varit där en enda gång, och det var så jävligt så jag vill aldrig mer tillbaka. Hon älskade den platsen... Hon var så lycklig där, och det känns bara så jävla fel att vara där utan henne. Jag ser henne överallt. Och nu blir jag ledsen, så vi byter samtalsämne.

Ehm okej, jag kom inte på nåt mer så... Bye for now.

No comments: