Saturday, April 28, 2007

Martha <3

Idag har jag inte åstadkommit särskilt mycket. Jag åt frukost och kollade på typ tre avsnitt av Martha på tv, för att hon är min idol. När jag blir stor vill jag bli som Martha. Synd att jag är typ värdelös på allt hushållsaktigt förutom bakning. Nåja... man kan väl lära sig? Idag var det Topp 5 av saker man bör kunna:

  1. Packa ihop ett slags survival-kit. Just in case.
  2. Göra en sallad.
  3. Göra världens godaste Margaritas.
  4. Knyta en slips/fluga.
  5. Måla en vägg.

Jag känner mig mycket klokare nu när jag har sett programmet! Och nästa gång vi gör Margaritas, kära vänner, så ska vi använda Cointreau och färskpressad limejuice. (Det var ungefär det enda tipset jag tog till mig, jag vet fortfarande inte hur man knyter en slips... Men who cares?) Martha är så himla klok. I ett av avsnitten jag såg idag gjorde hon fantastiskt fina hors d'oevres (jag älskar att säga det, det låter så världsvant!), tillsammans med Iman. Åh, jag blev sjukt imponerad och var nästan på väg för att köpa färskt krabbkött tills jag insåg att det vore lite extremt.

Anyway, sen tog jag till slut tag i den förbannade deklarationen. Det var inte roligt. Men nu är det gjort. Och jag betalade in den smärtsamma restskatten, och ville nästan gråta en skvätt. Buhä :´( Jag hade kunnat köpa typ...FEM PAR SKOR för de pengarna! Eller mat kanske. Oh well... Bara en månad kvar till lön! Ehum.

Sen så ringde min chef på Ica och ville att jag skulle jobba imorrn. So I will. Det hade varit sååå skönt att få vara ledig... men ja. Ingen annan kunde, så självklart ställer jag upp. And I need the money.

Jag hann även med en härlig promenad ute i Rocklundaskogen idag. Kände att jag behövde rensa tankarna lite, så jag laddade min iPod och gick bort till rocklunda där jag tog ett varv i skogen innan jag gick hem igen. Det är så himla skönt ute... Och det var fullt med vitsippor i skogen, och det doftade av vår.

Ikväll jobbar jag på La Siesta. Innan dess ska jag försöka peta i mig lite mat, och jag borde verkligen städa lite... Jag behöver iallafall ta hand om disken..

See you later.

2 comments:

Funkan said...

Jag kan lära dig knyta slips ;) Jag är faktiskt inte helt dålig på det om jag får säga det själv...

Henriette said...

Vi borde verkligen bo tillsammans! Du kan knyta slipsar och döda insekter, så kommer jag med glada hurrarop och blåbärspaj :D :D :D