Thursday, April 12, 2007

Panik.

Åh herregud. Det sitter nånslags insekt i min sänglampa. Jag tror att det är en jungfrusjäl. Hjäälphjälphjälphjälp :S

Det är i såna här situationer som jag får panik för att jag inte har en karl i huset. Det spelar liksom ingen roll hur mkt jag hyperventilerar eller flaxar med armarna, den jävla insekten försvinner inte för det. Shit. Jag får lite panik nu, när jag inser att jag måste ta hand om den själv.

Vad ska jag göra? Jag kan ju inte direkt skaka hela lampan ut genom fönstret och hoppas att insekten slipper ut. Och jag vill inte ta en bit papper och klämma ihjäl den (åh fyfan vad äckligt). Och om jag släcker lyset kommer jag ligga och vara paranoid för att jag inte kan se den när jag sover.

Fan. Fanfanfan. Where's my knight in shiny armor when I need him?


(Om jag inte uppdaterar imorrn har jag antagligen died in battle)


EDIT: Insekten stektes till döds på glödlampan. Nu har jag lite dåligt samvete för att jag var så elak. Samtidigt är jag lite paranoid över att den ska lyckas ta sig upp ur soppåsen under diskbänken, och döda mig i sömnen.

5 comments:

Funkan said...

Haha... du hade klarat dig med mig i huset så hade du blivit av med det stackars djuret...

billie said...

hahahahaha...asså du är sååå himla rolig..hahahahaha..ooo jag tror jag dööör

Henriette said...

Johanna: Så sant! Nästa gång ringer jag till dig :D

Billie: Det var en väldigt traumatisk upplevelse!

billie said...

haha, sorry...men det var väldigt roligt :D

Carin said...

Jag tycker faktiskt att det var lite sött... :P