Wednesday, January 17, 2007

Today was a good day.

I've been in a good mood today!

Dagen började med att jag sov lagom länge (till 9), sen gick jag upp och gjorde mig iordning i lugn och ro. Tog en promenad bort till affären och handlade diverse saker, och det var fint väder ute. Sen gjorde jag en god sallad (jag kan inte få nog av fetaost btw, såååå gott) innan det var dags att åka iväg till jobbet. Hade iofs tänkt att cykla, men blev lite paranoid och trodde att jag skulle få p-böter om jag lät bilen stå hemma (även fast jag stod helt lagligt, men wtf det trodde jag ju sist jag fick böter också), så jag körde bil till jobbet istället.

Det var en bra dag på jobbet också. Inga krångliga kunder, men det var iofs inte så mkt kunder överhuvudtaget. Och jag blev så glad, det var tre st tjejer som var och en sa till mig att jag hade så fina ögon. Aaawwww! That totally made my day. Det är andra (tredje?) gången folk har sagt det till mig på jobbet. Jag blev glad iaf, så resten av dagen flöt på bra :) Vakterna haffade en snattare i Sigma också, så det blev lite action vilket alltid är spännande.
Oh, och sen köpte jag ett fint halsband också på jobbet som jag länge har tittat på.. That made my day even more because IT'S SO PRETTY.

Sen när jag hade stängt för dagen och gått ut genom dörren till Sigma var det en lustig gubbe som följde efter mig. Han sa "Damerna först!" och sen så fortsatte han med att förklara varför man säger just "damerna först". Han drog nån historia om att ifall det var halt ute på trappen var det bra om tjejen gick först så killarna slapp halka och bryta benen. Men sen sa han att han skämtade, och jag började tycka att han var lite konstig. Sen så gick jag iaf, men så följde han efter mig och ropade på mig. "Wtf nu då?" tänkte jag. Och han sa att han bara ville ha sällskap bort till La Pasta, så jag behövde inte tro att han skulle försöka antasta mig. Det var så lustigt att han sa det, för svensk som jag är så tänkte jag ju såklart att han var nån konstig pervers gubbe, när han i själva verket bara var trevlig. Jag tycker fortfarande att hela grejen var rätt knepig, men det är lite uppfriskande ändå med folk som är sådär "osvenska" och bara börjar prata med främlingar. Det är verkligen nåt jag ALDRIG skulle göra. Men det är kul när det händer, tänk så många trevliga människor man kanske går miste om.. Sen finns det iofs en hel hög idioter också som jag är glad över att slippa.

Fick en spontan lust att göra sushi när jag kom hem, så det gjorde jag. Jag insåg att jag redan hade typ alla ingredienser hemma, så jag rörde ihop ett gäng norimaki just like that. De blev sååå goda. De bästa jag gjort hittills tror jag :) Och de blev till och med snygga! Go me!

Imorrn ska jag jobba på smyckesbutiken igen. Sen ska mamma och jag gå och träna. Och sen ska jag tvätta kläder.


Jag överväger att gå på yoga kl 07:00 på fredag morgon. We'll see, men det var längesen jag var på yoga så det vore riktigt skönt faktiskt. Några solhälsningar är precis vad jag behöver! Ahh... Námaste.

No comments: