Tuesday, January 23, 2007

Skolstart

Well, då var man tillbaka i skolan igen då. Engelska B. Och om en vecka börjar Modern Historia.

Fick en liten chock idag i skolan när läraren berättade att vi tydligen skulle läsa två romaner till litteraturlektionen imorrn. Alltså, eh... ROMANER?! Uppenbarligen så ska det finnas information om det på MDH's hemsida, men den var allmänt svår att hitta så jag (och alla andra verkar det som) hade absolut ingen aning om det. Sen när vi gick till bokhandeln i skolan för att kolla upp böckerna så fanns de inte ens att köpa. Och de fanns varken på högskolebiblioteket eller stadsbiblioteket. Suck. Iofs är det bra på nåt vis att de inte fanns, för då behöver jag inte panikläsa två böcker tills imorrn... eftersom jag inte KAN läsa dem tills imorrn. Mwahahah. Litteraturlektionen imorrn kommer att bli... intressant, minst sagt.

Ska snart åka iväg till Ica och jobba. Funderar på hur jag ska transportera mig egentligen. Det tar på tok för lång tid att gå. Batteriet till bilen är dött. Buss bli allmänt omständigt, så det pallar jag inte. Så enligt uteslutningsmetoden verkar cykeln som det mest troliga just nu. Suck. Jag kommer väl ramla och slå ihjäl mig. Men men... what to do? Man behöver lite spänning i tillvaron ibland.

Jag har precis shoppat en massa kurslitteratur på Adlibris för alldeles för mycket pengar.. Herregud. Nu mår jag lite illa. Och jag har inte ens köpt alla böcker än.. Och sen tillkommer ju böckerna till Modern Historia också. Fan.

Jag kanske bara ska vara lite wild&crazy. Alicia och jag pratade om det igår, att egentligen skulle man bara ta det där förbannade lånet och påbörja en utbildning till Makeup-artist. After all, I'm not getting any younger. Och det är inte direkt så att jag kommer lyckas spara ihop till de där pengarna inom en snar framtid. Men det är just det där med pengar som tar emot... Om det är nån som har 50 000+ spänn liggandes där hemma som ni inte behöver, let me know.


Nu ska jag åka till jobbet.

1 comment:

Funkan said...

Jag gillar dina nya färger på bloggen!