Wednesday, January 24, 2007

Good morning, sunshine.

Jag var inte så pigg imorse när klockan ringde 04:30. Det var ganska smärtsamt att gå upp ur sängen måste jag säga. Anledningen till det hela var att Henriks nya bil skulle in på service @07:00, så jag var tvungen att åka efter med Volvon så att han skulle kunna komma till jobbet. Till saken hör ju då att Volvon är lite ostabil, man vet aldrig riktigt om den kommer att starta på mornarna.. Så batteriet hade legat på laddning hela natten, vilket betydde att vi fick gå ut till bilen kl 06:15 (i -15 grader, mind you) för att koppla in batteriet, samt skrapa alla rutor utvändigt och invändigt. Suck. Sen tillbringade jag ungefär tio minuter med att försöka komma ut från parkeringsplatsen. Åh, vad jag hatar att köra bil på vintern.

Sen iaf när vi hade lämnat in bilen så bestämde jag mig för att åka direkt till skolan.. klockan var strax efter sju och jag tyckte inte det var nån idé att åka hem emellan. Men skolan var ju såklart låst och jag kom inte ihåg koden till mitt passerkort, så jag fick snällt följa med Henrik till jobbet istället. Nu är jag tillbaks i skolan, dock.

Idag har vi Litteratur på schemat, samt Översättning/ordkunskap/grammatik. Jag bävar lite inför Litteraturen måste jag erkänna. Men men... what to do? Whatever.

Hade tänkt att jag skulle gå på 90-minuters Yoga idag.. skulle vara skönt. Hoppas att jag kommer iväg bara, och inte känner mig så lat efter skolan.


Tomorrow is payday! Finally.

No comments: