Tuesday, January 16, 2007

Skor.

Idag ska jag och Johanna åka till gymmet. Det kan jag behöva, så det ska bli skönt. Sen ska jag jobba på smyckesbutiken under eftermiddagen och kvällen. Jag jobbade där igår med, och kom att tänka på en sak. Jobbet där har gjort att jag klarar av att gå så sjukt mkt längre i högklackade skor, which is great! I början trodde jag att mina fötter skulle gå sönder, jag kunde knappt gå när jag kom hem, efter att ha stått i högklackade skor i flera timmar i sträck. Men igår vid stängningsdax hade jag ingen smärta i fötterna whatsoever. De har blivit härdade... Awesome! Sen när jag kom hem hade jag iofs rätt ont, men det berodde nog mest på att jag gick runt och bar på två jättetunga kassar. Så jag är nöjd, eftersom jag trivs bättre i högklackat än sneakers and the like. Sen tror jag iofs att jag behöver införskaffa ett par sneakers också, eftersom träningskläder+skor med klack är i princip det fulaste som finns. Jag har iofs ett par sneakers, men de läcker vatten..
Aahhhh.... skor.

Oh and by the way.. Jag har tappat bort en av mina svarta ögonpennor... goddamnit >_< JAG KAN INTE HITTA DEN. Sånt här gör mig irriterad. Jag hatar att tappa bort saker. Som igår till exempel höll jag på att leta ihjäl mig efter mina svarta pumps som inte fanns NÅNSTANS. Senare på kvällen (när jag hade gett upp och helt enkelt kommit fram till att nån måste ha stulit dem... ehm?) kom jag på att jag hade lånat ut dem till Johanna. Joråsåatteee... Ögonpennan har jag däremot INTE lånat ut.. Så nån har säkert stulit den. Tur att jag har en till.. och några andra också. But still. It's just not the same :´/

Jag hade för övrigt tänkt att jag skulle vara lite ambitiös och börja läsa en av böckerna vi ska läsa i Litteraturkursen i vår. Tänkte att det är ju smart att göra det nu när man är ledig från skolan. Menne... nu börjar ju skolan nästa vecka så det känns inte som att det är nån idé längre... Ehum. Det är som vanligt med andra ord. Nån gång ska jag lära mig att sluta skjuta upp saker.

Over and out.

No comments: