Saturday, January 20, 2007

Tack, Reinfeldt.

Jag ville bara ta tillfället i akt och tacka vår nya regering. Imorse öppnade jag kuvertet från SKTF, som innehöll räkningen på avgiften till a-kassan. Och jag insåg att från att ha betalat 99kr/månad (eftersom jag är studerande), kommer jag nu få betala 331kr/månad. VAD GLAD JAG BLEV! Tack regeringen, nu slipper jag oroa mig för att jag har för mycket pengar kvar av mitt studielån i slutet av månaden. Vad bra!

Men hur vore det om man, geee I don't know, kanske skulle se till så att Arbetsförmedlingen gör NÅGON SOM HELST nytta istället för att bara höja avgifterna? Jag är inte ens arbetslös; jag både studerar och jobbar, men ändå får jag betala 331 spänn varje månad till a-kassan.
Och jag gick hos Arbetsförmedlingen i ett antal månader, men vad hade jag för det? Inte ett skit, kan jag ju säga. Men iofs, jag kan ju tacka dem för att jag fick en praktikplats som betalade hela 8kr/h. Fast å andra sidan så fixade jag ju praktikplatsen själv, så de får ingen cred för den heller.

Jag gissar att de som går på a-kassa för att de är lata och inte vill ha nåt jobb är i extrem minoritet. När jag var arbetslös ville jag inget hellre än att få ett jobb, men istället fick jag sitta på ett jävla vuxendagis och bli intalad att "jag är bra"... Som om jag inte redan visste det, det var inte direkt mitt självförtroende som var mitt problem. GEEZ.

Herregud. Way to riva upp gamla sår, Reinfeldt.


Nu ska jag gå och ta ut mina aggressioner på något/någon. Bye for now.

No comments: