Saturday, January 06, 2007

År 2006 i bilder

Här är en liten sammanfattning av året som har gått. År 2006. Worst. Year. Ever.
2007 däremot, ska bli ett bra år. Ohyes.

Here it goes... Månadsvis for your convenience osv. (Nån gång ska jag sluta att blanda engelska och svenska. Eventuellt.)


Januari
I januari 2006 jobbade jag fortfarande på MälarEnergi Elnät. Det var snö ute och det mesta var nice. I brist på andra, roligare bilder får ni se mitt första försök på att göra Pannacotta. Den blev jävligt god.




Februari
Ah. Februari. Jag minns inte ett skit från februari förutom resan till London med Henrik och hans kollegor. Det var riktigt nice. Jag flög dit helt själv, och tog mig ända till hotellet på Oxford street. Väl där var vi på Camden Market, Piccadilly Circus, och sist men inte minst; vi såg The Phantom of The Opera på Her Majesty's Theatre. Ruskigt bra var det... Och ja, hela resan slutade med att vi inte kom hem den planerade dagen, utan istället fick åka hem dagen efter.. Men det är en låååång historia så vi struntar i den for the time being.
Istället får ni se en bild på mig när vi var i Camden:



Mars
I mars fyllde mamma 50 år, vilket firades på Yasuragi Hasseludden, ett Japan-inspirerat SPA i Stockholm. Det var hur härligt som helst... Man strosade runt i sin Yukata (finare morgonrock) hela dagarna, även vid middagar. Och dagen fylldes med bad inomhus och utomhus, lyxiga behandlingar och massor med juicedrickande. Jag provade floating (man ligger i en tank med saltvatten och flyter) för första gången, och det var så trevligt så jag somnade.





April
I april var det dags för den årliga synthfestivalen SAMA (Scandinavian Alternative Music Awards), i Göteborg. Det var trevligt som vanligt, jag har för mig att Iris uppträdde då... eller så var det förra året, whatever. VNV Nation spelade iaf, och det var skitbra... as always. Gotta love VNV. Här är en bild på Ronan, när han är sådär cool som bara han kan vara:

Maj
9:e maj var den värsta dagen i mitt liv. En dag som jag helst vill glömma, men som jag tänker på flera gånger varje dag. Det var dagen då vi avlivade min Bessie, som jag hade haft sedan jag var 12 år gammal. Det gör fortfarande ont, och hon är fortfarande det sista jag tänker på innan jag somnar. Jag saknar dig, älskling.



Juni
I juni var jag bland annat upp i det gamla Ångkraftverket, vilket var spännande. Och läskigt. och fullt med fågelbajs. Därför får ni se en bild från en picknick vid Tidö Slott.



Juli
I juli hade jag min 21:a födelsedag. Det var även Power Meet, och allmänt soligt osv. Jag satt på en brygga vid Lögarängen.



Augusti
I Augusti var vi iväg till Stockholm några dagar... Och jag gissar att augusti även var månaden då skolan började, om jag inte minns helt fel. Engelska @ Mälardalens Högskola blev det. Det visade sig vara roligare än jag hade väntat mig. Men den här bilden är på mig när vi var på söder i Stockholm... jag hade precis handlat svinbilliga sminkpenslar på Smink&Perukmakar'n. Sen träffade jag en söt kissekatt, och var med andra ord helnöjd:





September
I september tog min projektanställning på MälarEnergi slut. Jag bytte även hårfärg till något mer "normalt". Mamma köpte kissekatterna Moa och Nemo från ett hem för övergivna katter... Och jag köpte alldeles för mycket smink.. (Hur nördigt är det inte att rada upp alla saker snyggt för att sedan ta kort på dem?? I still love it though... Den där Untamed-paletten med ögonskuggor var bästa köpet ever...)


Oktober
Tinitusfestivalen! Med såna underbara band som... öh.. Ok, jag minns inte vilka som spelade. Öhm.. Nitzer Ebb..? Och Front 242.. Och några fler. Whatev.



November
Ah... Halloween and all that. Jag och Henrik var på Pumpkin Carving hos hans kusin Stefan med flickvän Efi. För att vara mitt första försök måste jag säga att det blev riktigt bra! Min pumpa föreställer Cuddles från Happy Tree Friends.




December
December, ja. Jul/nyår and all that jazz. Och jag jobbade i smyckesbutiken, vilket var trevligt. Henrik köpte en ny bil som är fin. Vi var i Stockholm och handlade julklappar... och så vidare.

Merry Christmas... (med en julgransprydnad som är så jävla snygg så den fick vara med)





.... and a Happy New Year:

No comments: