Saturday, January 06, 2007

Dagens

Har inte åstadkommit så mkt än så länge idag. Dock blev det en promenad bort till Maxi för att handla mat, och jag tycker att det var tillräckligt långt för att få kvalificera som en "långpromenad". Det tog iaf över två timmar.... Men då är jag en sån som kan gå hur länge som helst på Ica Maxi bara för att jag tycker att det är trevligt. Jag går och tittar bland filmerna och böckerna, men det som tar längst tid är nog grönsaksavdelningen... Det finns ju så många roliga frukter! Ah.. jag gillar Maxi. Henrik uppskattar det inte lika mkt. Han ringde mig när vi hade varit på Maxi i ca 20 minuter (jag brukar få gå för mig själv eftersom jag tar så lång tid på mig), och frågade var jag var nånstans. Han sa "Jag är vid kassorna, var är du nånstans?...... Va, är du bara vid GRÖNSAKERNA?" Mwhahahahhahahaha.

Och så var vi inne på DjurMagazinet och tittade på djur. Jag såg söta fåglar som var nån slags vaktel, de var ADORABLE! Jag ville ha en. Sen var det nån slags parakit som också var jättefin... Och sen tittade jag på roliga fiskar. Btw, fråga: Hur vänder sig sniglar när de ligger uppochner? Alltså med skalet ner, på ryggen? De har ju liksom inga ben...
Sen såg vi en rolig fisk som hette nåt med Gädda Alligator. Den såg ut ungefär som det låter... Och det satt en stor, röd "AKTAS"-skylt på akvariet, så jag blev lite rädd.

Nu ska jag snart gå och baka. Det ska bli "Mustiga limpor" (recept på baksidan av Mörkt Lantbrödsmjöl-paketet, de är ruskigt goda) och Grahamsbullar. Jag skyller husligheten på att jag tittade på Martha Stewart imorse... Hon är min idol.

3 comments:

Funkan said...

Jag tror sniglar sträcker ut sig jättemkt utanför skalet så att tyngdpunkten förflyttas å de vänder sig om :P
F ö heter det "snäckor" när de har skal... sniglar är egentligen sånna utan skal, typ sånna skogssniglar som ser ut som blodiglar...
Vaddå onödigt vetande...

Henriette said...

Aha! Det låter ju vettigt :)

Jag har också hört att de heter snäckor när de har skal, men på tanken som de låg i stod det "Äppelsniglar"... men jag har ingen aning. De var lite söta iaf.

Malou said...

Maxi och jag ska gifta oss en dag. Jag "lider" av samma åkomma som du, jag kan vandra runt där i evigheter...