Tuesday, January 30, 2007

Hasta la Vista

Idag har jag varit hos min frisör och klippt håret, samt färgat utväxten. Det blev fint... Lite kortare lugg än innan, and I like it!

Sen så var jag och Frida på långpromenad ute på Björnön. Det blev femkilometers-spåret, och det var faktiskt riktigt jobbigt. Alla backar blir så mkt jobbigare att gå i när det är snö. Men det var skönt att komma ut lite, och det var en trevlig promenad. Och Frida är så klok och omtänksam :)

Idag var det även upprop för den lilla 5-poängskursen i Modern Historia som jag och Johanna hade tänkt att gå. Men jag måste erkänna att uppropet var lite avskräckande.. iaf för min del. Vi får se hur det blir... kanske blir det en kvällskurs i Bloggdesign istället :P

Igår när jag satt och åt kvällsmacka så försökte jag pilla bort en brödsmula som satt längst bak i övre tandraden. Jag blev lite irriterad över att jag inte fick bort den, så jag stack in fingret i munnen för att känna efter, och insåg att det inte alls var någon brödsmula. Det är en visdomstand som är på väg upp. Helvete.
You'd better not mess with me, stupid tooth!
Jag ser helst att det inte blir några problem med den.. Har redan dragit fem tänder i mitt liv för att jag har så jävla liten mun så att alla inte fick plats.. Det sista jag behöver är FLER tänder! Goddamnit. Be nice.

Jag har ju för övrigt tänkt att jag ska köpa mig en laptop nu här snart, för att kunna ha med mig till skolan när man sitter där och jobbar. Och för att ha en helt egen dator egentligen. Jag hade tänkt att det är ju smart att passa på att köpa en med Windows Vista, när det ändå kommer ut nu. Och jag har nog bestämt mig för att köpa en Dell-dator. Anyway, Vista släpptes ju idag, och jag tänkte att jag skulle ringa till Dell för att höra när de ska börja sälja bärbara datorer med Vista. Och så får jag svaret: "I februari-mars nångång". URSÄKTA?! Februari-mars?! Det är förfan aslång tid kvar tills dess, och jag vill ha/behöver en dator NU. Och jag trodde det låg i allas intresse att försöka sälja med Vista så fort som möjligt, eftersom att folk alltid vill vara först med det senaste. Dessutom finns Vista redan att köpa på Dustin, så varför ska Dell vara så motsträviga? Fan, jag blir lite besviken. Det är nästan så att jag överväger att köpa en HP istället bara för det.

No comments: