Monday, January 29, 2007

Oh-my-God.

Poeten (om man nu kan kalla honom för det) Walt Whitman får mig att vilja hoppa utför ett stup. Hans dikter ger mig nervsammanbrott. Men när jag kollade på Felicity idag trodde jag att jag skulle sätta kvällsmaten i halsen. Följande konversation utspelade sig mellan Ben och Julie:

Ben: Walt Whitman rocks!
Julie: But, I thought you didn't like poetry?
Ben: Well so did I, but you can really understand what Whitman writes about!
Julie: I know, isn't it great!
Ben: Yeah!
Sedan fortsätter Ben med att citera Whitmans "dikt" Song of Myself som är ungefär den värsta tortyr som en människa kan utsättas för.


Och det enda jag har i huvudet just nu är: "HUR FAN tänkte manusförfattaren?!" Han måste ha haft ett tequilarace med sina klasskompisar precis när de skulle diskutera poesi...

Hehe >:D

3 comments:

Funkan said...

Jag tycker vi också kör på tequila-race nästa gång vi har poesi... eller ja, nåt annat race... jag dricker inte tequila...

billie said...

urk!!hur kan nån tycka att whitman är bra?!!fast det där med tequila låter helt ok ;)hehe

Malou said...

Tequila race! Wohooo! Felicity är ju faktiskt ett rätt tvivelaktigt och pretentiöst program, så det är klart att de ska låtsas förstår sån skit. Och vr de tvungna att välja Song of Myself? Bajs-Whitman.