Tuesday, January 02, 2007

P-böter och japaner.

Well, I'm back. Eller nåt.

Senaste veckorna har varit stressiga, har jobbat/haft skola/julstök med mera. Men nu är jag ledig ända fram till 23:e när skolan börjar. Ska bli skönt, har inte varit ledig så länge sedan... öhm.. ages?

Imorse tänkte jag vara duktig och åka och träna. Har insett att jag måste fanimej ta tag i det här nu. Jag har blivit så jävla förslappad. Men nu blir det andra bullar! (Mmmm... bullar.... ¤drools¤). Anywhooo, när jag kom ut i bilen och satte mig för att starta den höll jag på att få ett nervöst sammanbrott. Jag hittade en satans jävla P-BOT på vindrutan. 800 spänn ville de jävlarna ha, för att jag hade parkerat 5 meter före en T-korsning. URSÄKTA?! För i helvete, gå och gör NÅT SOM SPELAR ROLL. Jag blev så jävla förbannad, jag stod och svor en riktigt lång stund, sen gick jag till Henrik och svor en lång stund. Sen åkte jag till gymmet i ren ilska, och svor ännu mer medans jag åkte. Höll på att köra över en kärring i rent vansinne, men jag hejdade mig.
800 spänn i böter är precis vad jag INTE behöver just nu. Men nu slipper jag ju oroa mig för vad jag ska använda mina julklappspengar till. Jävla skit. Jag är student för helvete. STUDENT. Jag är förfan inte gjord av pengar. Idioter.
Och by the way, hade det funnits någon annan stans att parkera hade jag väl förfan ställt mig där?! GAH, JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD JUST NU.

Nog om det.

Henrik har införskaffat And One's senaste skiva, och jag diggar den stenhårt! Bodypop heter den, och den låter precis som deras tidigare skivor, på gott och ont... But I like it! Låten "Military Fashion Show" har gått varm i min iPod de senaste dagarna.

På nyårsafton var vi hemma hos Emma och drack champagne, tittade på fyrverkerier, och kollade på japanska barnprogram. Hur bra som helst! Programmet hette "Pittagora Suicchi", eller "Pythagora's Switch", ett helt sjukt program som är lite sådär allmänbildande för barn. Fast på ett helsjukt, japanskt sätt. Jag gillar japaner, de är så söta. Speaking of which, jag tror att jag har blivit lite (läs: MYCKET) besatt av Gackt. Han är SÅ JÄVLA HET. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen; killar i smink är underskattat. Osv.
Ta bara och titta på den här musikvideon. Ooooohhh it's so pretty, jag blir nästan lite hysterisk.
Låten är så fin. Synd att man inte förstår ett ord japanska.. ehm. Tur att det finns översättningar!


Imorrn ska jag till Johanna på landet och rida häst. Whee! They are adorable.


Jag har för övrigt planerat att skriva ett 2006-inlägg, men vi får se om jag orkar. Men det är tanken som räknas!


Bye for now.

1 comment:

Funkan said...

Så dina tankar räknas, men inte mina julkorts-tankar? Diskriminering...