Monday, January 22, 2007

Helgen.

I lördags var jag, Johanna, Biljana och Carin på partaj på Kåren. Det var riktigt trevligt.
Kvällen började med att jag åkte till Johanna runt 17-tiden, sen gick vi och köpte lite drinktillbehör och en pizza (som vi tänkte äta upp när vi kom hem på kvällen). Vi var inte direkt beredda på det extrema snövädret ute, men det gjorde ju det hela lite mer spännande helt enkelt. Anywhoo, när vi kom hem sen så gjorde vi lite varma mackor, sen kom Carin och Biljana och vi började leta drinkrecept! Det blev både några bra och.. ehm, mindre bra drinkar.. Det hela började med nån konstig passionsfrukt-drink som mest smakade obehagligt, så vi drack inte särskilt mkt av den.. Men det var två som blev riktigt goda! Eller ja, tre egentligen, men jag tog bara kort på två :P

Nr1: Blå curacao, Vodka och Apelsinjuice.


Nr2: Vodka, Midori, Sprite och Tranbärsjuice.


The girls:



Vi gick iväg till Kåren vid 21-tiden, vilket var en väldigt bra tidpunkt, då vi slapp stå i kö. Awesome. Kvällen var trevlig, och det var tjockt med folk på Kåren. Nån full idiot lyckades spilla öl på mig, men efter ca fem minuter under handtork-maskinen inne på toaletten var det problemet löst. Vi gick hem strax före 02, och både jag och Johanna var extremt glada åt att vi hade varit så pass förutseende och köpt en pizza som stod hemma och väntade. Dock så gillade jag inte att den var kryddad med tacokrydda. Pizza+Tacos= Nej tack.

Dagen efter var vi lite småsega, men efter en promenad bort till Ica Ettan var man fit for fight igen. Så vi åt frukost och kollade lite på tv. Sedan roade vi oss i säkert minst en halvtimme med att gräva fram båda våra bilar från det halvmeter-tjocka snötäcket som hade kommit under natten. Jag kände mig inte helt rätt klädd där jag stod och borstade snö i mina högklackade pumps.. (jag visste att jag borde ha tagit med mig ett par extra skor). Men hey, det gick finfint det med!



Idag ska jag jobba 14-19 på smyckesbutiken, sen ska jag och Johanna gå till gymmet. Jej! Sen imorrn börjar skolan igen. Upprop mellan 09:15-10:00, sedan jobbar jag på Ica 14-20.

För övrigt så tycker jag att lönen kan komma snart, den här månaden har varit terrible.

1 comment:

Funkan said...

Det tog åtminstone 45 minuter att gräva fram bilfanskapen...
Jag har ont i halsen... och i ryggen... Och min familj är superförkylda, å jag var hemma igår å har säkert blivit smittad... SUCK