Saturday, March 03, 2007

Halleluja-moments.

Idag har varit en väldigt produktiv dag. Typ. Jag gick upp grymt tidigt (typ nio) för att packa iväg katterna till mamma. Sen kom det hit en massa folk som Henrik skulle fota, så jag kände att jag inte riktigt fick plats här hemma, och åkte till mamma istället. Vi drack lite te och spelade Othello, sen åkte jag iväg igen.

Jag skulle åka ner på stan för att köpa ett nagellack, men jag kände mig lite deprimerad så shoppingturen slutade istället med nagellack, två par skor och en dyr parfym. Oj. Men jag mår så mycket bättre nu! Totally worth it. Dessutom har jag TJÄNAT 570 kr eftersom båda skorna jag köpte var på rea. Skitbra.
Jag hade nästan gett upp på skorna där ett tag... Ville ha ett par röda, högklackade typ ankelboots, men det fanns fan inte nånstans. Alla hade en ful liten ynklig klack som bara får fötterna att se ut som om de är två meter långa. Men sen gick jag in på Ryns och där såg jag de perfekta skorna, och hade ett litet Halleluja-moment.
De andra skorna var ett par svarta sneakers. Ett totalt impulsköp, de stod där med 50%-lappen på sig och innan jag visste ordet av hade jag köpt dem. Jag använder inte ens sneakers. Men jag tänker att det är skitbra att ha ett par ifall jag nån gång, eventuellt faktiskt skulle komma iväg och träna. Det fulaste som finns är nämligen träningskläder+högklackat. Så det faktum att jag borde köpa ett par sneakers lät helt plötsligt väldigt logiskt.

Ikväll ska jag vara på Torpet i Hallsta och ha bakom/provpass. Ska bli skoj! Hoppas att jag hittar dit dock, jag har nämligen inte världens bästa lokalsinne... ehum. Aja. Jag får se till att ha gott om tid på mig helt enkelt.

Över och ut.

EDIT: Tillägg. Jag gjorde världens mest patetiska fickparkering nyss. Luckan mellan bilarna var lätt tio meter, men det tog mig tamefan hur lång tid som helst att parkera. En evighet av backa-framåt-backa-framåt och ett frenetiskt vridande på ratten. Fan vad tragiskt det kändes. Egentligen är jag faktiskt ganska bra på fickparkering. Typ.

1 comment:

Malou said...

Meh. Jag vill ocksa tjana 570 spann.