Friday, March 02, 2007

En dålig dag.

Idag var ingen bra dag. Det började med att jag fick gå upp tidigt efter endast fyra timmars sömn, eftersom att jag inte hade gjort översättningen som skulle vara klar idag. Där får jag ju skylla mig själv lite kanske... Drack iaf en kopp te och hällde i mig en burk energidryck för att vakna lite. Det hjälpte inte.

Åkte till skolan sen, vilket iofs var ganska smärtfritt. Herregud, jag tar verkligen inte lektionerna på allvar nuförtiden... nåja.

Sen iaf fick jag gå och titta på en lägenhet, men den var inte så fin... Hur liten som helst var den, och inte så fräsch heller. Så det blir bara att fortsätta leta. Efter det hann jag ta en liten runda på stan innan jag skulle iväg på Eurobet-kurs igen. Eftersom dagen hade känts så sugig så bestämde jag mig för att jag skulle pigga upp mig själv med att köpa en fin halsduk. Jag såg framför mig den perfekta halsduken; en stor stickad sak som är grön eller röd, och hur gosig som helst. Det finns tamejfan inte nån sån halsduk i hela stan. Jag blev grymt besviken. Så istället fick jag gå runt och irritera mig på hur jävla fult vårmodet är... Herregud. Jag försökte till och med hitta en snygg väska att köpa, men inte ens det gjorde jag. Jag borde ha vetat att jag skulle ha gått in på Friis&Company på en gång, där hade jag kunnat handla upp typ hela min lön på fem minuter.

OCH jag behöver fan en poesi-tequila-filmkväll snart. Biljana, Carin, Malou och Johanna, nu får vi ta tag i det här! Vi måste se Snakes on a Plane samt V för Vendetta... och prata poesi. Och framförallt dricka tequila (eller valfri annan alkoholhaltig dryck). We need tequila for poetry.

3 comments:

billie said...

håller totalt med!! we need tequila for poetry or for dickens or for something else...så länge jag får dricka tequila så spelar orsaken ingen roll :)

Carin said...

I need tequila for everything at the moment! Så jävla mycket plugg just nu för tusan, man klarar sig inte utan lite alkohol...

Malou said...

Hold the tequila tills jag kommer hem, please! :D