Saturday, May 31, 2008

On my way to Skarpö

Åh fyfan. Jag är trött som ett as. Har sovit i fyra timmar. Sitter nu och väntar på att mamma ska komma och hämta mig, vi ska åka till Skarpö på Indien-reunion. Ska bli roligt att träffa våra resekamrater igen.. Vi ska sova över hos Lone & Olof. Det blir nog att prata massa minnen, se på bilder, och den lilla filmen som Lone har klippt ihop. Just nu känner jag mig mest trött, men jag får väl försöka sova lite i bilen.

Jag jobbade ju iaf hela dagen igår, sen åkte jag iväg för att jobba på Å på kvällen igen. Som tur var hade jag en PPJ-are med mig vid BJ-bordet, tur det. Då höll man sig vaken iaf. Men sen när jag skulle åka hem på kvällen hände en obehaglig sak. Jag och Issa stod utanför Pluto och pratade en stund, klockan var kanske halv fyra och det var i princip dött på hela stan. Men så kommer det fram en full jävla kille och börjar tjafsa, och vägrar gå därifrån. Så jag och Issa går ifrån honom istället, men han följer såklart efter. Efter ett tag blir han aggressiv och börjar sparka på våra cyklar, och hotar med att han ska slå ner oss. Han var full som ett as, så jag tvivlar inte en sekund på att han menade det han sa. Iaf så slog Issa numret till polisen och han blev skitförbannad och gick därifrån. Han tog sedan upp en glasflaska och kastade efter oss, som tur var missade han. Ja.. sen cyklade vi hem iaf, men det var rätt obehagligt och jag blev paranoid och tänkte att han kanske skulle följa efter och göra nåt dumt. Man kanske skulle köpa nån sån där försvarsspray att ha i väskan.. just in case.

Jaja.. nog om det. Igår på lunchen passade jag iaf på att vara lite kulturell. Jag tog en spontansväng till Konstmuséet för att kolla på en utställning med några av Mirós originalaffischer. Riktigt fina var de.. Men han har ju lite speciell stil, så alla tycker nog inte om dem. Jag tycker iaf att han är grym, lätt en av mina favoritkonstnärer. En dum sak var dock att det inte fanns några Miró-souvenirer i deras presentshop.. Jag hade velat köpa ett litet vykort eller vad som helst.. bara nåt litet. Oh, en nyckelring hade varit fint.

Gotta go, ha en fin helg.

No comments: