Monday, May 26, 2008

Helgens eskapader

Det får bli ett kort litet inlägg innan jag går och lägger mig. Jag måste ju ändå dela med mig av helgens händelser!

Fredagkvällen tillbringades ju med kollegorna på Ica Maxi. Vi lastade min lilla Silverpilen helt full med mat, folk och Ikea-saker. Jag förstår inte riktigt hur det gick till.. Men med tanke på att vi var på Ica Maxi i över två timmar så hinner man ju handla en hel del saker.. hehe. Vi skulle ju nämligen ha personalfest på lördagen, så vi handlade en del proviant inför det. Och en massa annat som vi tyckte att vi behövde. Jag var inte hemma förrän kl 23. Då hade jag köpt en massa mat, och lite förvaringssaker till min lägenhet. Jag har försökt att organisera lite i mitt förråd, och håller på att rensa ut en massa skit som jag aldrig använder. För den 8e ska jag och kollegorna hyra bord på loppis och försöka bli av med lite skit..

I lördags jobbade jag ju iaf fram till kl 15. Sen åkte jag hem och gjorde mig lite iordning innan jag åkte över till Sofia. Vi lagade gooood mat.. Fläskfilé med egengjord potatissallad, fetaoströra, guacamole, samt diverse andra goda röror :9 Och annat smått och gott. Smaskigt var det och jag blev sjukt mätt. Sen lite senare drog vi vidare ner till Pluto. Tyvärr kändes det inte som att det var så bra drag där som man hade önskat, men det var roligt ändå. Marcus var där en stund, sen så träffade jag Jennie och Helene också :) Men sen vet jag inte riktigt vad som hände, för jag började må sjukt illa och kände att det nog var dags att dra sig hemåt.. Vilket jag nog gjorde rätt i :P Jag hade bara tagit en drink inne på Pluto (och inte druckit särskilt mkt innan heller) så jag blev rätt förvånad över att jag började må dåligt. Men så kan det gå.

På söndagen iaf så firade vi Dan som har fyllt år. Jag gick upp tidigt för att göra blåbärsmuffins och kladdkaka. Kladdkakan blev sådär. Muffinsen blev helt ok förutom att de jäste dåligt.. hm. Men smeten var sjukt god :9
På kvällen sen så städade jag i fyra timmar.. Nu har jag rensat ur halva mitt förråd, och monterat ihop en liten garderob och en klädställning. Så nu är det iaf lite mer strukturerat både i förrådet och i mina garderober. Men jobbigt var det.. och nu vet jag inte var jag ska göra av allt skräp som jag har bestämt mig för att slänga..suck. Drygt att åka till återbruket :S Men vad gör man..

Idag har jag jobbat som vanligt. Jag var otroligt seg på jobbet.. Men det blir nog bättre imorrn. Ska dessutom försöka komma iväg på Bodypump imorrn efter jobbet, så jag känner mig peppad inför det. Idag har jag städat lite mer här hemma... har samlat ihop en del saker till loppisen, och lekt med Klorin i mitt badrum.. Woho! Det tar ju verkligen bort allt :D Awesome... inte miljövänligt nånstans, men.. rent blev det ju.
Sen skulle jag steka tonfiskfiléer, men det blev inte så bra. Jag visste ju att de ska stekas extremt kort tid, så att de är råa inuti, men jag råkade nog steka lite för länge ändå :/ De blev ganska torra... synd. Bättre lycka nästa gång.

Nu ska jag dra mig mot sängen. Och min nya hemsida är på G, men det är ett tag kvar :)

No comments: