Monday, January 14, 2008

Today.

Idag har jag iaf uträttat en del saker. Som sagt så har jag fått dos nr2 av Hepatitvaccinet, känns bra. Eller ja, det gör lite ont. Men på ett bra sätt. Ja. Har även fått hem koleravaccin som man tydligen ska blanda till själv och dricka. Not looking forward to that one.
Sen har jag varit duktig och sökt 2st jobb idag. Jag har sökt jättemånga jobb på sistone, så jag hoppas att jag får något. Om jag bara får komma till intervju så tror jag att jag fixar det. Jag har sökt flera jobb som jag verkligen vill ha, så jag håller tummarna. Vill verkligen ha nåt nu, jag är trött på att vara ledig. Jag blir så jävla oengagerad och uttråkad. Jag vill ha något att göra. Ge mig ett jobb!

Sen iaf så har jag umgåtts lite med Johanna. Vi åt god salladslunch på Cornetto, och det blev en del läsande i The History of English. Visste ni att bara ungefär en tredjedel av det engelska ordförrådet faktiskt består av helt engelska ord?
Det är så tråkigt så jag dööööööööööööööööööööööööööööör.
Det som känns trist är att jag, precis som Johanna, faktiskt är någorlunda intresserad av språkhistoria. Det är bara det att kurslitteraturen är så otroligt jävla urtrist så det blir inte alls intressant. Inte nånstans. Blergh. Det ska bli skönt att läsa ut den här boken, så jag kan börja på den andra. Då blir det träd-diagram och complement phrases istället. Oh joy.

Imorgon ska jag iaf fika med Madde. Ska bli skoj :)

No comments: