Tuesday, January 08, 2008

School

Idag har jag sökt lite jobb, och ringt till diverse ställen för att meddela mitt nya namn. Stod i telefonkö hos banken.. först var jag nr 11 i kön. Sedan nr 8. Sedan nr 85?! Hm. Det gick relativt fort iaf.. till slut.

Sedan tog jag och Johanna en runda på stan. Det var tänkt att vi skulle gå till Sky Bar ikväll, men det trista vädret fick oss att ändra planer. Det blir Pluto imorgon istället, bestämde vi.

Och eftersom jag har tänkt att göra tentan i Språkvetenskap den 19:e, ska jag och Johanna sätta oss i skolan imorrn och plugga lite. Hm. Jag har glömt bort det mesta tror jag. Det enda jag tycker att jag kommer ihåg är morphemes och phonemes, men Johanna håller inte med mig om min phoneme-teori, så vi behöver nog läsa på lite båda två :P Är inte alls särskilt sugen på att sätta mig och plugga igen, men det kan ju vara fint att avsluta kursen så man får nåt slags betyg.
- Johanna, ska vi skriva den där litteratur-uppsatsen nån gång? :P

Nu ska jag slappa framför tv'n med morötter och dip :)

No comments: