Wednesday, June 13, 2007

Ugh.

Jag har haft konstant huvudvärk i typ 36 timmar nu. Vet inte hur många Alvedon jag har ätit, men faaaan att det inte hjälper. Gick och la mig rätt tidigt igår (eller ja, allt är ju relativt), i hopp om att huvudvärken skulle vara borta imorse när jag skulle pallra mig iväg till jobbet. Men neeeejdå. Needless to say, det var inte helt underbart att jobba idag. Dessutom var jag senil och glömde ta med mig nåt att äta, dvs jag fick inte i mig nån mat förrän efter 15.. Vilket säkert inte var helt bra för huvudvärken.

Efter jobbet var jag tvungen att springa runt på stan för att leta födelsedagspresent till pappa. Sen tog jag faktiskt en sväng förbi biblioteket (eftersom det enda jag kommer ha råd att göra i sommar är att läsa böcker) och lånade hem två böcker som jag tänkt läsa ett tag. Beloved av Toni Morrison, samt Black Water av Joyce Carol Oates (jag blev visst lite inspirerad av Litteraturkursen ändå). Jag lånade båda på engelska, eftersom jag har blivit avskräckt av översatta böcker sedan kursen i Översättning. Så man skulle nästan kunna säga att jag ska plugga i sommar! Eller nåt.

Sen när jag kom hem slocknade jag i sängen och tänkte inte sova så länge, men låg i koma i typ två timmar, då mormor ringde och väckte mig. Huvudvärken var fortfarande kvar. Oh joy.

Men nu ska jag iaf gå och lägga mig, för imorrn tänker jag banne mig vara frisk som en nötkärna! Då ska jag jobba igen... 10-15, sen på kvällen blir det grillfest med Eurobettarna. Såå... fint väder imorrn tack!

Over and out.

No comments: