Monday, June 04, 2007

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Jag är lite bitter idag. Jävligt bitter. Eller hm, jag har snarare ganska mycket humörsvängningar. Det mesta idag går åt helvete, men jag lyckas ändå upprätthålla ett ganska gott humör. Stundtals iaf. Men jag kommer nog börja grina lite senare.

Idag är en Dålig Dag därför att:
  • Jag vaknade upp och tänkte: "Idag blir en bra dag". Det blev det inte.
  • När jag kom ut till bilen hittade jag p-bot nr2 för denna vecka. That makes 4 under tiden jag har bott här. Jag ska kanske hitta en lösning på det här problemet snart. En lösning som inte involverar att jag faktiskt behöver betala p-avgift. Jag funderar på att göra bilen extremt strömförande. A substantial amount of ampere should teach them.
  • Jag insåg att jag har en deadline för min uppsats kl 21 ikväll. Jag är inte klar. Alls.
  • Efter det insåg jag att jag har en muntlig presentation i skolan imorrn bitti. Den är inte heller klar. Alls.
  • Jag var ner på stan för att lämna tillbaks ett par resehögtalare, eftersom de inte passade till min iPod. Så jag går in på Teknikmagasinet och säger "Alltså de här funkar inte. De passar faktiskt inte". Varpå tjejen säger "Ja men alltså det är den här sladden du ska använda", och så drar hon fram en sladd som jag inte ens hade sett för den satt gömd under ett lock. "Öh.. jahaaaa...". Så då kände jag mig lite dum, men jag skyller på att produkten var dumt utformad. Plus att jag är senil och pantad. Men jag är nöjd ändå.
  • Jag var ute och körde bil idag, vilket aldrig är särskilt bra för min mentala hälsa. Men det var en jävla idiot som stod framför mig i kön till trafikljuset, sen när det blir grönt så kör han så jäääääääävla långsamt, så det hinner precis bli rött när jag kommer fram. Men så fort gubben har kommit förbi ljuset så gasar han! Jävla idiot, jag svor högt åt honom men sen insåg jag att jag hade mitt fönster öppet och blev lite rädd att han skulle komma och döda mig.
  • I-landsproblem: Jag fick ångest när jag insåg att jag har 65st ögonskuggor/pigment, men ändå alltid sminkar mig typ likadant. När jag tänker efter skulle jag faktiskt vilja göra en ordentlig inventering av min sminkväska.. för att få koll på exakt hur mycket jag har samlat på mig. Jag skulle kunna göra ett fint excel-dokument... Med namn på allt osv... Åh, nu blir jag alldeles excited :D

Sen innan jag går och skriver på min uppsats måste jag bara få uttrycka mitt hat mot de så kallade Foppatofflorna. Jag såg alldeles för många på stan idag, så jag började må riktigt illa. Alltså... de är verkligen det fulaste jag någonsin har sett. Ifall jag nån gång skulle få för mig att köpa ett par (vilket inte är särskilt troligt), snälla döda mig. Alternativt, sätt mig på mentalsjukhus.

No comments: