Saturday, June 09, 2007

Problem.

Jag har ett litet problem... nämligen gatumusikanter. Det är i princip omöjligt för mig att passera en dragspelande man utan att ge honom pengar. Särskilt om jag är ute ensam och det är väldigt få människor i närheten av personen i fråga. Ta idag som ett lysande exempel. När jag hade varit på vårdcentralen skulle jag in på Konsum för att handla lite mat. Bortsett från en dragspelande man utanför dörrarna var Oxbackens centrum tämligen dött (förutom nån full kärring som skrek nåt). Jag kunde såklart inte bara passera den trevlige mannen utan att ge honom några pengar. Han stod ju ändå precis utanför dörrarna, och det var ganska uppenbart att jag både såg och hörde honom. Så, jag tog upp plånboken.. Vilket leder mig till mitt andra problem med gatumusikanter. Jag har väldigt svårt att bara ge lite lösa enkronor, eftersom jag inte vill verka som en snål och otrevlig person som inte uppskattar fin musik. Särskilt med tanke på att det var nästan 30 grader varmt ute, och han stod mitt i den stekande solen med ett tungt dragspel. Såååå det hela slutade med att jag gav honom alla mina parkeringspengar. Han blev glad, den dragspelande mannen.

No comments: