Saturday, June 16, 2007

Stugan osv.

Idag har jag varit ute i stugan i Strömsholm tillsammans med familjen. Nu är den såld. Don't really know how I feel about that... Jag tror inte att jag riktigt har förstått det än. Det känns ju fortfarande som att den är "vår". Men idag var vi iaf där, och jag fick träffa de nya ägarna. De var jättetrevliga, och jag är glad att det blev just de som fick köpa stugan... Istället för vår idiot till granne, som bjöd ganska mycket mer pengar för den... men som sagt, han är en idiot.
Det var så fint där ute (om man bortser från hur vildvuxet det var). Alla möjliga slags blommor blommade, det var prästkragar precis överallt... Och jag hittade ett smultron! Och för sista gången sparkade jag av mig mina skor och gick barfota på gräsmattan. Jag hoppas att de kommer att trivas därute, de hade så stora planer på hur de skulle bygga om och fixa och dona.. Det gjorde mig glad, för det är precis en sån familj som jag vill ska ha vår fina tomt.

Efter vi hade grejat klart därute åkte vi till "Markan", eller Marketenteriet, som ligger vid Djursjukhuset ungefär... Vi brukade alltid fika därute. De har världens absolut bästa äppelmunkar. Men jag kände inte riktigt att jag kunde uppskatta dem ordentligt, eftersom jag hela tiden såg djursjukhuset och det gjorde ont i mig. Fan också, den där dagen har etsat sig fast på min näthinna. Lilla Bessie, min älskling.

Anywho... you already know that. Sen åkte jag iaf ut till Ikea för att köpa lite extra stolar. Min släkt kommer hem till mig imorrn för att se hur jag bor, och ja.. jag kände att det kanske vore trevligt om de fick nånstans att sitta. Mja.

Well, jag håller på att städa nu iaf.. trååååååk. Ikväll ska jag jobba på 360. Eller Club Platina som de kanske heter nu för tiden.

Jag passade för övrigt på att ta hem en del spel från stugan. Nu har jag Alfapet, Finans, Uno och Mastermind! Kom och spela med mig!! Jag älskar att spela spel, men det är tämligen värdelöst att spela ensam. Så kom hit så spöar jag er alla i Alfapet!

Consider yourselves challenged.

4 comments:

billie said...

oooh jeej, spel. challenge accepted.mohahhahhahahaaaaa

Malou said...

Jag antar också utmaningen. Du är chanslös i Alfapet, lemme tell ya!

Funkan said...

jag är inte helt värdelös jag heller tror jag... fast jag gillar ju iofs TP bättre, men det verkar du inte ha ;)

Henriette said...

Vi får ta en spel-tequila-Die Hard kväll!! :D :D