Sunday, June 24, 2007

Jobb och party.

I fredags var jag, Johanna, Malou och Biljana ut till Sätrabrunn och hade picknick med andra midsommarfirande människor. Det var typ vi, pensionärerna och småbarnen som var där. Vi drack Pommac och åt ost och kex :9 Trevligt var det. Och det var där, mitt bland småbarnsfamiljerna, som Malou kläckte sitt underbara citat :D
Sen på kvällen jobbade jag i Ludvika. Det var riktigt mkt folk där faktiskt, vilket var kul.. Jag hade massor att göra hela kvällen. Dessutom var det två skitsöta killar som ställde sig och hånglade med varann precis framför spelbordet.. HETT! :D Med andra ord, det var en bra kväll. Höll dock på att somna i bilen på väg hem för jag var så sjuuukt trött.. but I made it.

Igår var jag, Biljana, Malou och Amin hemma hos Johanna och förfestade lite. Vi lagade pizza och spelade Alfapet + fyllespel. Alfapet sög (det gick inte så bra för mig, jag skyller på att de andra inte godkände ordet "city", som är ett fullständigt acceptabelt ord enligt mig!), men fyllespelet var ganska roligt eftersom jag var den som klantade sig minst. Det gällde att inte bryta mot ett antal regler, typ "Man får inte svära, inte säga namn, inte peka, inte säga "du", inte säga "han/hon", måste dricka med vänster hand, osv osv osv". Det var extremt roligt. Johanna var inte bra på det spelet alls :D Sen åkte vi förbi Pluto och fick låna lite is (eftersom Johanna hade gjort för lite, ÄVEN fast jag sa till henne... ¤host¤), som dock spilldes ut över hela golvet (och 8142) så fort vi kom hem. Nåja :P
Senare på kvällen gick vi till Pluto igen, men det var ganska dåligt med folk där så det blev inte så mkt party... men det var trevligt ändå.

Bilder finns för övrigt att beskåda i Johannas blogg ;)

1 comment:

Malou said...

Öööh, vi sa inget om city (som visserligen inte fanns med i SAOL, mind you), det vi protesterade mot var cityn. Wholenotherstory.