Monday, November 20, 2006

Trötthet.

Oooookej. Nu har jag suttit konstant i fem timmar och skrivit uppsats. Deadlinen för att ladda upp den var klockan 23:00. När klockan var 22:49 tryckte jag på "Submit". Herregud.

Idag i skolan hade vi Communication. Jag och Johanna höll vår diskussion om Euthanasia/Dödshjälp. Eller ja, jag och Johanna lade fram våra argument och ungefär tre st andra i klassen var med och diskuterade. Som vanligt med andra ord.. Trist, menmen... mer betyg till oss! Lol.

Efter skolan pallrade jag mig hem till mamma för att låna hennes bil. Henriks bil hade nämligen bestämt sig för att vägra starta eftersom batteriet drog slut hela tiden (som extra irritationsmoment hade ungefär en halvmeter av avgasröret ramlat bort). Så jag körde hem med mammas bil och vi kopplade ihop de två bilarna. Eller ja, först var vi tvungna att leta rätt på var batteriet satt i mammas bil, eftersom vi inte såg det när vi öppnade motorhuven. Tydligen satt batteriet placerat under golvet i bagageutrymmet. Så originellt.
Jag fick öva avancerad backning (Ja, jag har faktiskt körkort. Jag är bara en dålig bilförare), var tvungen att köra riktigt nära med bilen för att sladdarna skulle räcka. Sen hittade vi iofs två sladdar till som vi kunde skarva med, men.. ja. Så efter typ en halvtimme bestämde Henriks volvo att den ville starta iaf. Det var ju snällt. Den där bilen är... speciell. Den och jag kommer inte överens för fem öre, I can tell you that much.

Sen iaf så åkte vi hem och jag satte mig genast framför datorn för att prata om American government. Oh ja. Jag blev nog ganska nöjd i slutändan, men jag känner att jag ska nog planera min tid lite bättre inför uppsatsen om England. Helst.

Imorrn ska jag, Johanna, Malou, Carin och Biljana bege oss ut på landet... på..äventyr. Hehe. OHYES!

2 comments:

.... said...

Batteri i bakluckan XD

luuuuulz.... :D

.... said...

Ah förresten, jag satt faktiskt 15 timmar med historian igår, nu är jag klar. Det blev bara typ 56 sidor i word x_x