Monday, November 27, 2006

Eh, ja...

Nu sitter jag här igen. Med en uppsats. Man skulle kunna tro att jag inte gör något annat.

Ska skriva en formal essay tills imorrn (eller ja, egentligen tills senare idag), och jag har typ precis börjat. Jag ska skriva om poverty in America. Hittills har jag skrivit 281 ord. Av 1000-1200. EHRM.

Fattigdom i USA är ett ämne som ändå borde vara ganska lätt att babbla på om. Fast inte kl 01:23 på gränsen till en måndag. Tills imorgon ska vi iofs bara ha skrivit ett första utkast, själva uppsatsen ska vara klar på torsdag. Så jag hinner slipa vidare på den ändå. Tur det, för jag kan fan bättre än såhär. Just nu tror jag att jag har hakat upp mig på health insurance och minimum wages.

Förutom det ständiga problemet med självdiciplin så har dagen flytit (flutit? Whatev.) på fint. Jag sov länge imorse, och hann med att klippa Henriks hår innan jag åkte till jobbet. På jobbet hände inga större missöden heller, det var ganska lugnt faktiskt.. förutom den där strömmen av kunder som alltid tittar in kl 19:55.. haha. Sen åkte jag hem och åt mat, och jag tittade faktiskt på film ett tag också istället för att skriva uppsats. Jag var "tvungen" att se Domino som gick på tv1000, en film med Keira Knightley som prisjägare. Den var cool. Jag gillar Kiera, hon påminner mig om Emmy Rossum (som spelar Christine Daeé i Phantom of the Opera), och ja... jag är helt såld på Fantomen. Eller ja, besatt snarare. Herregud; håret, sminket, kläderna! OOOHHHH KLÄÄÄÄDERNAAAA... ¤drömsk suck¤. Jepp. Jag kan hålla på hur länge som helst. Och jag grinar alltid i slutet på filmen. Det är SÅ SORGLIGT. Och jag brukar inte gråta till filmer. Ja, förutom då Fantomen på Operan... och Ice Age. Och Lejonkungen.

Nejmen... om man skulle ta och fortsätta på uppsatsen.. kanske?

No comments: