Saturday, November 03, 2007

Wonderful Saturday.

Mja, jag orkade ju såklart inte blogga när jag kom hem efter jobbet inatt. Jag var såå trött. Jobbade på Taj Mahal, och jag hade glömt att ta med öronproppar.. Och det var liveband. Jag trodde jag skulle dö. Det var bland det skränigaste jag nånsin har varit med om, så jag fick stoppa öronen fulla med papper. Kul.

Igår var iaf en fullproppad dag. På jobbet slutade vi extra tidigt (kl 13), för att vi alla skulle hjälpas åt att bygga ihop ett gäng nya soffor, samt städa hela kontoret. Det började med en sofftävling där vi delades in i lag och tävlade om att bygga ihop varsin soffa så snabbt som möjligt. Jag tyckte att det verkade skitkul eftersom jag anser mig vara typ bäst på att montera IKEA-möbler. Det visade sig att möblerna kom från Jysk, och jag tror det är därför som mitt lag med mig, Sonny och Daniel kom sist. Men den där jävla soffan var fan helt hopplös.
Sen iaf så städade vi kontoret och det blev jättefint :) Det hela tog typ två timmar, så man var ju helt slut efter allt städande. Sen iaf så gick vi vidare till La Pasta där vi hade bokat bord. Det tog över en timme för oss att få maten, men när vi till slut fick den så var det ju gott... Jag åt nån slags oxfilé med klyftpotatis. Gott var det iaf.
Efter maten skulle de andra iväg och förfesta, men jag mötte istället upp med Johanna på stan. Vi skulle köpa en röd skjorta till henne eftersom hon skulle vara utklädd till speldjävulen när hon jobbade på Pluto :) Hur kul som helst! Iaf så råkade jag köpa två par skor, en klänning, två halsdukar och lite annat. Men det var iaf saker som jag behövde! Jag behövde ett par svarta stövlar. Jag behövde iofs inte stövletterna som jag köpte, men de var jättefina... Och jag behövde en klänning att ha till Sussies 30-årsfest. Och jag behövde iaf en stor halsduk.
Efter shoppingen gick jag och Johanna till Munk&Muffin och köpte varsin munk.. sjukt gott! Sen åkte vi hem till mig där jag sminkade henne till speldjävul... Ascoolt blev det.

Idag ska jag ner på stan och köpa födelsedagspresent till mormor. Sen blir det en sväng på IKEA med Marcus, och ikväll ska jag jobba igen. Jag tror faktiskt att jag ska promenera ner på stan idag.. Det är så himla fint väder, och det kan bli skönt med en promenad. Dessutom så har jag (såklart) fortfarande ont i huvudet, så det känns ju lagom avslappnande med en promenad.

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen impregnera lite skor, sen diska... sen gå ner på stan!

1 comment:

.... said...

"Råkade köpa två par skor" hahaha XD