Sunday, November 18, 2007

I'd rather have sundae than Sunday.

Då var det söndag igen alltså... Var tog alla andra dagar vägen?

Helgen har varit rätt lugn.. var riktigt skönt att inte ha så mycket planerat. Jag jobbade på Pluto i fredags med Johanna, skoj skoj. Sen igår var jag hos frisören och gick runt lite på stan. På kvällen åkte jag hem till Marcus och tittade på Ladder 49..Jag hann nog precis se slutet på filmen innan jag somnade.
Idag tänkte jag städa lite här hemma i lägenheten.. behöver diska. Och plocka undan lite. Sen ikväll ska jag och Marcus se Saw IV.. Finally! :D

Igår var jag även en sväng på biblioteket. Jag fick ett plötsligt ryck och ville absolut låna böcker om konsthistoria. Så det gjorde jag. Jag lånade även en bok om Salvador Dalí, samt hans egen självbiografi. Nu ska jag bara få tid att läsa dem också. Men det är ju så sjukt intressant.. Jag älskar konst! Och jag kommer på mig själv med att sakna Kultur- och Idéhistorian från gymnasiet. Det enda jag kommer ihåg är kolonnordningarna. Det, och basilikor. Och strävpelare. Tragiskt egentligen.

2 comments:

.... said...

Jejjj! konsthistoria! :D Om du inte har sett den redan måste du ta dig till Stockholm någon dag och spana in Alexander Roslin-utställningen. Så sjukt grym :D

Henriette said...

Oh, ja!! :D