Saturday, November 10, 2007

A Friday out of the ordinary.

Igår var jag på Arosfortet med mina kollegor. Vi blev indelade i lag, och precis som förra gången jag var där så förlorade mitt lag. Hm. Jag, Mogge, Emma x2 och Barzan tyckte ändå att vi var rätt duktiga, men uppenbarligen inte. Jag skyller på att cellerna var trasiga, och att det helt enkelt inte gick att vinna. Precis som förra gången.

Sen iaf fick vi åka hem och duscha lite snabbt (snabbaste duschen i världshistorien), innan det var dags att träffas på kontoret igen. Där dracks det lite champagne och sen gick vi vidare till Bill&Bob där det hade bokats bord. Vi fick välja om vi ville äta antingen hamburgare eller toast med fläskfilé. Jag valde toast men ångrade mig så fort jag fick syn på hamburgaren. Den såg sååå god ut. Toasten var sådär, jag åt mig mätt på pommes och bearnaisesås :P Note to self: Välj hamburgare nästa gång.

Efter det blev det hela ganska splittrat; några stannade kvar, några gick hem, några gick till nån krog.. osv. Det hade varit roligare om alla hade hållit ihop tyckte jag.. Men hursomhelst så gick jag iväg till Pluto och hälsade på Jonas&Marcus, sen cyklade jag hem istället. Jag kände mig rätt trött, och somnade i princip så fort jag hade kommit hem.


Idag håller jag på att tvätta en massa kläder.. Har även varit på en mysig promenad med mamma. Ska snart gå ner på stan och hämta min bil som står kvar i Punkt. Sen tänkte jag åka till Plantagen och köpa nya blommor eftersom mina har dött. Igen.
Och imorrn ska pappa hjälpa mig att byta vinterdäck på min bil. Då ska jag även passa på att meddela att jag tänker byta efternamn. Och att jag ska åka till Indien. Och en massa andra saker som jag helt enkelt inte har talat om eftersom jag inte träffar min far särskilt ofta.

Men ja. Till Indien ska jag iallafall. Med mamma. Vi kommer att åka till Himachal Pradesh; en provins i norra Indien, i tre veckor. Vi kommer att se Himalaya. Och Taj Mahal. Och vi kanske får träffa Dalai Lama. An experience of a lifetime, if you ask me.

2 comments:

Malou said...

Cellerna ÄR trasiga!!! (var där i tisdags :P)

Anonymous said...

Jag sa ju att det skulle bli ArosFortet - Jag är grym!

Är Indien bokat och klart?

Söt-Henke, ska du till IKEA snart så får du gärna säga till mig.. ;o)

Puss Jennie