Monday, September 10, 2007

So many shoes, so little cash.. (p-böter)

Idag fick jag min fjärde p-bot på en månad. Jag upptäckte den precis när jag var på väg ner på stan för att ta ut pengar så jag kunde betala p-avgiften. Oh, the irony. 1200 spänn totalt denna månad. Det har jag faktiskt inte råd med. Tänk vad mycket annat roligt jag kunde ha fått för de pengarna. Jag kunde tex ha köpt de sjukt heta pumpsen från Replay som jag har gått och suktat efter i över en månad:

Gaaahhh det gör nästan lite ont i mig när jag tittar på dem. De är så jävla snygga. Sååå heta. Jag vill ha barn med dem. Och jag gillar inte ens barn!

Jag kunde även ha köpt två par snygga stövlar från Bianco. Det finns tre par där som är snygga och jag kunde ha köpt två av dem. Fanfanfan. Ångest.

Anywho. Jag tittade in en sväng på jobbet och snackade lite med Alicia, vilket var trevligt. Vi diskuterade hur livet är ganska orättvist ibland (Johanna och jag hade också den här konversationen idag). Man tycker att när ens mamma är kompis med Gud (dvs jobbar för Svenska Kyrkan) så borde man fan få lite förtur. Men neheeeej då. Men som Alicia sa; det gick ju inte ens särskilt bra för Jesus så man kanske inte ska förvänta sig så mkt. Den där Gud är verkligen långsint om han straffar en för saker man har gjort i tidigare liv.

Iaf så följde jag med Johanna sen för att tvätta bilen. Det är ganska roligt att tvätta bilar. Synd bara att vi inte kunde sitta i bilen medans den tvättade, det är ju liksom det som är halva poängen, tyckte vi. Efter biltvätten köpte jag lite mat på Spicy Hot och sen kom Johanna hem till mig och vi kollade på Mean Girls. En helt ok film måste jag säga. Lindsay Lohan är ju så söt, synd bara att hon verkar ägna sig mest åt diverse missbruk nowadays.

Idag använde jag för första gången tutan på min bil! Tidigare har jag mest ägnat mig åt att hytta med näven åt idiotiska bilister, men idag kände jag att ett tut var befogat. Idiotkärringen framför mig körde i typ 20kmh, sen kör hon åt höger på vägen samtidigt som hon saktar ner (som för att stanna vid trottoarkanten), bara för att helt plötsligt göra en vänstersväng utan att blinka. WTF?! Jag tutade. Blev dock lite besviken, jag hade velat åstadkomma en ilsknare tut men det lät egentligen bara ganska gulligt. Min lilla bil. Hoppas att hon fattade vinken ändå. Idiotkärring.

Tänkte att jag skulle gå och träna idag. Det hände inte. Jag skyller på att jag inte hann med.. typ. Men på onsdag ska jag och Johanna träna. Wheee! Sen på torsdag är det Black Eyed Peas i Stockholm :)

Over and out.

No comments: