Monday, September 17, 2007

Helgen i Hagge

I fredags åkte jag, Malou och Peck till Hagge för att bo i en mysig stuga över helgen. Efter att ha handlat ordentligt med mat på Maxi och ordentligt med alkohol på Systemet bar det av. Lite drygt en timme senare var vi framme vid stugan.
Malou och Peck utanför fina stugan.
Anyway, jag skulle ju jobba på Trädgården på kvällen, så tjejerna bestämde sig för att följa med in till Ludvika för att festa lite. På Trädgården blev de kidnappade av två mystiska tjejer som tog med dem till ett annat ställe. De hävdade att det skulle finnas en massa läckra män där. Malou och Peck föll båda för det lömska tricket, och följde med tjejerna till det andra stället. Senare såg jag att jag hade fått ett sms från Malou: "DET FINNS INGA MÄN HÄR. VI BLEV LURADE." Tjejerna var lite bittra, och bestämde sig för att komma tillbaka till mig på Trädgården, vilket de gjorde helt rätt i.

Kvällen till ära fanns det en trubadur på Trädgården. Han spelade mest gamla låtar, och övriga gäster verkade dessvärre inte så imponerade. När det var dags för stängning lyckades Peck övertala den snälla trubaduren om att Malou skulle få framföra en låt. Så han drog igång John Lennon's Imagine, och Malou fick mer applåder än stackars trubaduren hade fått under hela kvällen :P Folk tog t.o.m. fram sina tändare och viftade med i luften. I was so proud. Krögaren tyckte att jag hade tagit med två väldigt fina tjejer :)

Efter Malous fina framförande tog vi en McDonalds drive-thru och åkte hem. Vi var alla ganska trötta och gick och la oss relativt fort. Dagen efter vaknade jag med feber och halsont och tjejerna var lite bakis. Vi bestämde oss för att spela Alfapet.

Alfapet tar verkligen fram Malous mörka sidor.

Ett tag var jag verkligen missnöjd med mina bokstäver.

Snusk-Alfapet. Ja, vi hade jätteroligt åt det. "Åderpåle" är en personlig favorit.

Resten av dagen ägnades mest åt John McClane. Oh yeah. Jag och Malou var i himmelriket. Lite senare kollade vi även på The Human Stain, men sen återvände vi till Die Hard. Vi lagade även god mat (pasta med tomatsås), och lite senare gjorde vi tacos. Smaskigt. Vi hann även med att bada bastu (sååå skönt) och röka vattenpipa (mmm...apples..). Malou påstod att det var jätteroligt om nån satte sin mun över ens öga. Jag kan inte påstå att jag fattade poängen, men jag kanske måste låta det hela sjunka in lite :P

På söndag åkte vi hem, efter att ha kollat på ännu mer Die Hard och städat undan lite. Jag ser redan fram emot nästa gång :) Då jävlar är det bäst för Johanna, Biljana och Carin att ni följer med! Sssshhhhhuuuuunnnnn.

Idag har jag klippt mig. Japp. Tror att jag fortfarande har lite feber. Bleh.

6 comments:

Funkan said...

Jag vill även påtala att jag blev oskyldigt anklagad för att ha räknat fel i utgående lager!

Malou said...

Ey, Johanna, bara erkänn!! Jag såg bevisen med egna ögon! (Inte för att jag visste vad jag skulle kolla efter, men what Henke says goes!)

Henriette said...

Funkan: Nejdå inte på riktigt :P Jag nämnde bara att det inte stämde med dagens ingående, Malou är helt ansvarig för anklagelserna! :P

Funkan said...

Jag tror att Jonas kan intyga att jag skrev på det vita pappret att jag hittade en tjuga på golvet som jag inte orkade räkna in i utgående lager eftersom jag skrivit klart allting (och kl 2.30 am är man inte supersugen på att börja skriva om allting igen).
Så det så!

Funkan said...

och det där blev en jättelång mening, I know... men jag pratar fort och osammanhängande när jag är upprörd!

Carin said...

Jag ville följa med... Men jag var liksom upptagen med annat hela helgen. Tyckte inte att det var läge att skippa mormors begravning och min fasters 60-års fest för att åka till Hagge och supa... :P