Sunday, October 26, 2008

Satan vad ont det gör

Fredag: Jobb som vanligt. Ovanligt fartfylld dag om jag inte minns fel. Efter jobbet drog vi (jag, Sara, Sofia och Mirjel) till Bmb för att äta tacobuffé. Lite besvikna blev vi när vi fick höra att maten redan var slut. Så vi gick till Strike istället där vi hade bokat in bowling kl 20. Vi bokade om vår bana till 22 och beställde in mat istället. Det var den tråkigaste hamburgertallriken jag nånsin ätit. Inte värt 125 spänn alls. Jaja sen iaf så satt vi där ett tag och drack vin innan det var dags att börja bowla. Det blev en spännande match som såklart slutade med att jag vann, tjoho! Sen iaf så drog vi vidare till Bmb, och var där resten av kvällen. And that's that.

Lördag: Jag hade sett fram emot sovmorgon, men dagen till ära bedrivs det agility på Arosvallen. Så jag blev väckt vid åttatiden av skällande hundar och högtalarutrop. Ville dö lite. Åkte ner på stan och köpte skor, bara för att tröstshopping är en allmänt vedertagen metod vid depressioner. Mådde inte bättre dock. Gick till jobbet och tog över efter Sofia som behövde hinna med ett tåg. Sen åkte jag hem till mamma och hämtade bilen eftersom jag skulle jobba i Ludvika på kvällen. Hann med en timmes powernap innan det var dags att bege sig till jobbet. Jag hann dessutom med att skära upp mitt pekfinger så att det sprutade blod. Hade bara Muminplåster av plast hemma som jag fick linda runt hela fingret. Det hela resulterade sen i att jag varken kunde skära marker eller ge ut kort ordentligt under kvällen, måste ha sett lustigt ut. Korten flög liksom över hela bordet, verkligen proffessionellt. Tur att folk är så dräggfulla så de inte märker nåt. Jaja..vädret var ju inte det bästa när jag skulle köra; det var kolsvart ute och blåste som satan. Riktigt obehagligt var det, jag höll på att köra ihjäl en hare. Det var som vanligt trevligt att jobba på Trädgården, förutom en jävla idiot till kille som var så äcklig och vidrig och gick runt och skrek "knulla alla brudar!" osv. Men det söta yrvädret Sara kom förbi och fick mig på bra humör igen, hon är verkligen ett riktigt energiknippe. Till slut var det dags att åka hem, jag var trött som attan och nu hade det dessutom börjat regna. Bilen fick vattenplaning fler än en gång och jag ville bara hem. Kom hem levande till slut.

Söndag: Hade sett fram emot sovmorgon igen. Tydligen så pågår den jävla agilityn hela helgen så jag blev återigen väckt av hundskall och högtalarutrop. Har nu världens migrän och vill dö lite. Dessutom har brandvarnaren börjat tjuta, jag tror den behöver ett nytt batteri. Så jag måste åka ner på stan och fixa det. Har ingen aning om hur man gör. Det kommer troligtvis resultera i att jag antingen kopplar ur brandvarnaren av misstag, eller aktiverar den och sen inte kan stänga av oljudet. Just my luck.

1 comment:

.... said...

Ah. Alltid lika skönt med lite blodutgjutelse.