Sunday, October 19, 2008

I still haven't found what I'm looking for

Söndag morgon (eller ja, förmiddag egentligen). Jag vaknar upp med världens huvudvärk och har såklart inte en endaste smärtstillande tablett hemma. Det var ju typiskt. Om två timmar kommer mamma och hämtar mig. Vi ska åka ut och äta på Max, sen vidare till Arosfortet. Jag känner mig lite ur form om jag ska vara ärlig. Oh well. Ikväll blir det tacos med Sara och Sofia.

Jaa imorgon är det måndag. Igen. Varför är det alltid måndag? Det känns verkligen som att veckorna, månaderna springer förbi och jag bara hänger med. Vad har jag egentligen åstadkommit det senaste halvåret? ............ nej, precis. Inte särskilt mycket.
Frustration. Jag känner mig lite som Molly. Vadfan.
Suck... miso lost. Var ska man börja egentligen? Jag, Sara & Sofia har pratat om att dra till Norge nästa höst och rensa fisk i sisådär ett halvår för att samla pengar. Och sen dra iväg och se världen. Jag vill se världen.

Igår jobbade jag på Å.. det var rätt mycket spel. Men jag vet inte, jag känner mig aldrig hemma där. Kvällens höjdpunkt var när de spelade Enjoy the silence med Depeche Mode. Annars ville jag mest hem.

Jag drömde en jättekonstig dröm i natt. Jag hade suttit ute i solen och blivit alldeles rödbränd och var tvungen att gå till Apoteket och köpa solskyddskräm.. men sen när jag väl var där började jag yra och glömde helt och hållet vad jag skulle ha. Så jag gick till en taxi och bad chauffören att skjutsa mig till närmaste apotek. Men så körde han mig till apoteket vid centrallasarettet, vilket jag inte alls hade räknat med.. Så jag var tvungen att ta mig in till stan igen. På vägen så hittade jag några thai baht-sedlar, vilket verkade konstigt. Sen mötte jag några albinos som tittade jättekonstigt på mig för att de trodde att jag också var albino. Och sen hittade jag en hel kappsäck med thai baht, fast sedlarna såg ut som turkiska lira. Sen vaknade jag.

5 comments:

Sandra said...

Är det verkligen bra att drömma sådana saker om man jobbar på växlingskontor? :P

Henriette said...

Du får ju förstå att det är mitt jobb som ger mig dessa sjuka drömmar! ;) Lite arbetsskadad är jag nog.

Anonymous said...

Fetaost och vattenmelon är sviiingott - try it.

Anonymous said...

Jag drömde idag att dr Kovac och dr Carter från Cityakuten var på genomresa och sov hemma hos mig en natt, och att båda raggade på mig. Fast jag valde Hans till deras stora förtret. Vad tolkar du av detta? Jag tittar inte ens på ER.

Henriette said...

Johanna: Jag tolkar det som att Hans är mannen i ditt liv ;) Haha. Jag vet inte ens vilka de där doktorerna är.