Monday, August 06, 2007

Skola och mat.

Förstå vidden av min ångest just nu. Linguistics-tenta på lördag. Det kommer att gå käpprätt åt helvete. Jag kommer inte ihåg nånting från lektionerna, förutom typ free+bound morphemes. Hm. Dessutom missade jag typ tre lektioner i rad, och det känns som att jag inte riktigt har tagit igen det. Och nu ska jag läsa igenom två böcker som jag knappt ens öppnade under kursen. Man skulle kunna säga att jag får skylla mig själv. Buhä.

Sen har vi ju Vonnegut-uppsatsen också. ARGH. Och uppsatsen i Kommunikation som jag (och alla andra i kursen) måste skriva om. Värdelöst. Jag vill inte!

Men en sak som är bra är att jag lagade grymt god mat igår också. Nu har jag lagat riktig mat två dagar i rad! I'm impressed. Igår lagade jag fullkornspasta med färska räkor+chili+körsbärstomater. Gott! Det var superenkelt att laga, och tog typ tio minuter. Go me! Idag blir det nog antingen "Het fisk med chili" eller "Skaldjursris med sambal". Mmm.... food.

1 comment:

billie said...

ååå, va drygt med tenta nu ju..jag tror jag har kvar memory-lappar från när jag o malou pluggade om du vill låna :D