Saturday, August 25, 2007

Friends.

Igår var en bra dag. Jag tillbringade den med mina vänner, och jag har konstaterat att jag har de finaste vännerna som finns (jag umgicks dock inte med alla igår).

Dagen började med att Malou ringer på mobilen och frågar var jag håller hus. Jag förklarar att jag är hemma, varpå Malou undrar varför jag inte öppnar dörren när hon och Billie ringer på :P Eh, min porttelefon lever sitt eget liv.. Anyway så jag gick ner och öppnade och de hade köpt en smoothie till mig. Jag blev glad och tyckte att det var hemskt trevligt att de kom och hälsade på bara sådär, tills jag fick veta att de hade kommit för att tvinga mig att skriva min Vonnegut-uppsats :P Goddamnit!! Men hursomhelst så fick jag iaf lite gjort, men eftersom jag har lånat ut Slaughterhouse-Five till min bror föreslog jag att vi skulle ta en vända till biblioteket för att leta rätt på den. Så jag packade ner min dator, och vi bestämde oss för att åka och äta på Spicy Hot först. Det var sjukt gott. Efteråt satt vi alla i ett gemensamt tillstånd av apati och kände oss sjukligt mätta. Men det gick över för min del så fort jag blev sugen på mjukglass! Malou och Billie var tveksamma och försökte istället få mig att äta risglass, majsglass, saltglass, pinnglass osv osv. Jag var inte imponerad. Så jag lyckades övertala dem att följa med till A.M. coffeehouse för att köpa mjukglass :D Glassen var god. Vi åt den i Botaniska Trädgården, och sen gick vi till bibblan och hämtade upp Slaughterhouse-Five. Jag måste ändå säga att jag är tacksam för att Malou och Billie ville hjälpa mig med min uppsats, jag behövde nog en spark i arslet (ursäkta uttrycket. Man kan tycka att som högskolestudent borde jag ha ett bättre ordförråd men det har jag tyvärr inte).

Sen iaf så åkte jag hem och städade lite och gjorde mig iordning. Väntade på att Jennie skulle komma hem så att vi kunde åka till Eddy på hans avskedsfest. Efter att Jennie hade missat två tåg (haha :P) så åkte jag och hämtade henne på stationen och vi åkte vidare ut till Erikslund där festen skulle vara. Vi åkte lite vilse en stund, men precis när vi skulle vända om hittade vi rätt gata! Jag kände mig ganska imponerad. Vi var iaf inte på festen särskilt länge, men vi sa iaf hejdå till Eddy och det är lite tråkigt att han ska åka.

Efter det åkte jag och Jennie bort till OKQ8 och inhandlade diverse onyttigheter, sen åkte vi hem till henne för att titta på film med Helene och Nikka (jag slår vad om att det sistnämnda namnet är felstavat and I'm sorry!). Vi såg Cold Creek Manor som var en ganska konstig film, men sällskapet var väldigt trevligt och jag hade kul :)

När jag sedan till slut kom hem så kände jag mig ganska pigg och en aning neurotisk, varpå jag ställde mig för att stryka Klädhög 2007. Det tog ganska lång tid. Efter det påbörjade jag Projekt Storstädning och kom till slut i säng kl 04:30.

Idag har jag fortsatt att städa en del och tagit itu med en del andra saker som behövde fixas. Ikväll ska jag jobba i Ludvika igen. Just nu känner jag mig inte så inspirerad, det skulle vara SÅ skönt att bara vara hemma och se en film eller nåt.. Men det får bli nån annan dag.

Nu ska jag nog ta och bränna lite skivor till ikväll. Jag bruka ägna mig åt extrem singalong i bilen på väg hem från Ludvika för att inte somna framför ratten. Man kan inte somna samtidigt som man sjunger, right?


(Vad långt det blev.)

1 comment:

Anonymous said...

Först vill jag försvara mig och säga att jag medvetet valde bort det första tåget och missade det andra. Så jag missade bara ett tåg. Men besöket i Sthlm blev dock betydligt längre än tänkt.

Och sen har du inte stavat fel till Nikka. Det är alldeles jätterätt det du har skrivit. Fast det är bara ett smeknamn. ^^, Men det enda man säger. =)

Hoppas kvällen i LUdvIIIIIIka varit bra. Själv följde jag ditt mönster och gjorde ett M ikväll. Wweeeeiiii !!