Wednesday, August 22, 2007

Decisions

Jag tror banne mig inte att jag känner en enda människa som har lika stor beslutsångest som jag har. Och det stör mig otroligt mycket. Jag kan fan aldrig bestämma mig. Och när jag väl har bestämt mig så går jag och oroar mig över att det kanske blev fel. Vadfan, calm down for God's sake.

Jag tror iaf att jag har bestämt mig för att inte plugga i höst. Eftersom jag ännu inte har kompletterat alla kurser från Eng B så är jag inte helt behörig till att läsa vidare på Eng C. Det skulle antagligen gå att ordna om jag pratar med Diane, men jag tror inte jag kommer göra det. Jag har egentligen aldrig känt mig särskilt motiverad till att läsa vidare, och om jag nu ska bli tvungen att komplettera saker, samtidigt som jag ska försöka skriva en vettig C-uppsats, kommer jag få massiv ångest. Jag känner dessutom att jag kommer att göra ett dåligt jobb på uppsatsen, och då verkar det bara dumt att plugga. Jag vill inte göra ett dåligt jobb. Och jag vill inte fortsätta med studielån. Jag vill ha ett schysst jobb och få lite cash. Sen kanske jag läser vidare när jag har kommit på vad jag vill göra med mitt liv (beslutsångesten igen).

But fear not! Jag väljer såklart inte bort hela studentlivet. Eftersom jag bor så gott som bredvid skolan kommer jag antagligen att sitta utanför lektionssalarna och vänta på att Carin, Malou och Billie blir klara. Därefter kan vi fortsätta prata skit om lärarna, och jag kan gärna sympati-gnälla över att kurslitteraturen suger. Och jag ska låna ut min Hang Whitman-bok så att de kan fördriva lektionerna med lite gammal hederlig hänggubbe. It will be just like the old days! Minus ångesten. En win-win situation skulle man kunna säga (förutsatt att jag faktiskt får ett jobb så jag slipper gå hemma som nån jävla fattiglapp. Been there, done that.)

Idag var jag på stan med mamma och fikade. Vi pratade Indienresor, min framtid och julafton. Speaking of julafton; om nån är sugen på att resa bort över julhelgen kan ni ju höra av er. Jag tänker typ weekend i London. Eller Stockholm. I stort sett var som helst skulle kännas OK.

På stan passade jag på att leta stövlar. Jag har nämligen bestämt att jag vill ha ett par ljusbruna skinnstövlar med låg klack till hösten. Uppenbarligen finns det inga snygga att få tag på i hela Västerås. Sugigt. Däremot såg jag ett par på Wedins som nästan var snygga! Hade de funnits i min storlek hade jag till och med köpt dem, de kostade nämligen endast 99 kronor. 99 spänn för ett par stövlar! Sjukt. De var iofs inte i skinn, men ja... för 99 spänn liksom. Men som sagt, de fanns inte i min storlek. Kan dock passa på att tipsa om att Wedins i Sigma har gått i KK och ska sälja ut hela sitt sortiment.. Massa billiga skor där. Jag hittade inga som jag tyckte var snygga, men det är definitivt värt ett besök tycker jag.

Sen iaf efter min besvikelse på stan åkte jag hem. Blev jätteöverraskad när det stod ett paket utanför min dörr. Jag har nämligen namnsdag idag! Eller ja.. Henrietta har namnsdag idag. Men det blir tyvärr inte bättre än så. Det andra alternativet är Eleonora/Ellinor. Jag heter dock Elinore i andranamn. Men äsch... potatis, potatis liksom. Hursomhelst så blev jag glad, jag brukar nämligen aldrig få presenter på min namnsdag.

Igår lagade jag sjukt god mat. Jag stekte nån slags pepparbiff som jag åt tillsammans med klyftpotatis, grön sparris och café de paris-sås. Mmm. Det blev en biff kvar som jag ska äta idag :9

Nu måste jag gå och göra mig lite iordning.. jobbar på Pluto ikväll :)

No comments: