Saturday, July 28, 2007

I'm back.

Ja jävlar. Nu är jag hemma igen. Har haft väldigt roligt på Gotland, men samtidigt är det skönt att vara hemma... Borta bra, men hemma bäst ;)

Har jobbat ganska mycket. Mest på Burmeister, men även på Munken och ett pass på Hamnplan 5. Det har gått bra, är kul att jobba på lite större ställen.. även fast det har känts rätt lugnt många gånger. Men kul med lite variation, och mycket nya människor :) Har även hunnit med att festa en del. Var ute med Bella och Chris på söndagen samma vecka som jag kom ner. Vi satt och förfestade ett tag, sen gick vi och åt god mat på Munken. Efter det drog vi vidare och gick in på alla ställen där vi har bord, och tog en shot på varje ställe... Eh ja, jag känner att jag nog har en del minnesluckor men jag minns att jag hade kul! De andra gångerna jag var ute blev det betydligt lugnare, det var nog lika bra. Still fun though.

Vi bodde på lite olika ställen i år. En del bodde i en lägenhet på Broväg, men jag och några andra bodde på vandrarhemmet Kanonen. Världens minsta rum, med en våningssäng och typ ingen golvyta what so ever. Men ja... det gick ju det med. Eftersom vi bodde utanför centrum var det även läge att jag lärde mig köra den stora Eurobetbussen. Det gick ju rätt bra för det mesta. Förutom den kvällen då jag backade in i en av våra krogars bilar, och två vakter kliver ut och undrar vad jag håller på med. Pinsamt. Det hände inget med någon av bilarna, men jag mådde rätt dåligt i några dagar. Såhär i efterhand tycker jag mest att det var både tragiskt och ganska komiskt.

Annars har vi mest solat och slappat och sprungit lite på stan... Och jag har spelat paintball :) Det var grymt roligt, förutom att jag blev träffad på båda brösten, vilket gjorde rätt ont... i några dagar.


Mja... vet inte vad mer jag ska skriva.. Har haft roligt och trivdes verkligen med människorna där nere. Är nog sugen på att åka ner nästa år igen :)

Nu ska jag äta lite, sen göra mig iordning. Ska jobba på Trädgården i Ludvika ikväll... Ska bli kul.. jag har saknat dem :) Ser dock INTE fram emot att köra ikväll, jag är riktigt, riktigt trött...

2 comments:

.... said...

Wohoo! Välkommen hem! nu måste vi fika snart så att du kan berätta allt i detalj! Såg du några brats? haha XD

Henriette said...

Madde: Gotland var FULLT av brats! Vi måste ses, I'll tell you all about it!