Wednesday, July 11, 2007

Det går inte så bra..

.. med Silverpilen. Idag är den på verkstaden. Jag var ute och körde med den igår (hittade ett tanklock!), sen åkte jag hem. Två timmar senare skulle jag åka iväg igen, men bilen startar inte. WTF?! tänkte jag, och funderade på om det var slut på bensin (vilket verkade ganska fånigt, med tanke på att jag hade halv tank dagen innan). Anyway, Marcus kom och vi åkte till Statoil och köpte lite bensin som vi sedan fyllde på med. Bilen startar fortfarande inte. Vadfan. Det kändes ganska tragiskt, eftersom som sagt, bilen skulle till verkstaden IDAG. Så ja, vi bogserade bort bilen till verkstaden på en gång helt enkelt.

Idag ringde de från verkstaden och sa att bensinslangen var av, så det sprutade bensin över hela motorn i princip. Sen var det en givare som var trasig, och det var därför fläkten inte fungerade. Sen skulle de laga en damask på höger fram, och det totala priset skulle bli 1800 kr. Jag tyckte ändå det kändes ganska prisvärt, så jag sa åt dem att det var OK. Sen ringer de fem minuter senare, och talar om att damasken på vänster fram också är trasig, så nu kostar det 2700 istället. Well that's just awesome. Men jag älskar min Silverpil, och bestämde mig för att det är värt det. Jag får helt enkelt låta bli att äta fram tills typ augusti.

Ganska tragiskt är det, faktiskt.

No comments: