Friday, July 06, 2007

Henriette, hur tänkte du nu?

Igår insåg jag att jag inte är så smart. Jag kom på att jag har bokat flygbiljett på torsdag morgon nästa vecka, kl 8:45. På onsdag kväll jobbar jag på Pluto, och är antagligen inte hemma en sekund före kl 03. Och jag lär ju åka härifrån typ kl 07. Dvs jag kommer att gå upp typ kl 05 (som ni vet, jag är seg). Hm. Det blir två timmars sömn.
Den enda lösningen jag kan komma på just nu, är att jag inte går och lägger mig överhuvudtaget. Istället går jag hem från Pluto och packar i typ fyra timmar (även fast jag nog kommer att börja packa redan idag). Och så får jag försöka hålla mig vaken helt enkelt! Och ta en powernap på flyget. Jag kom på att jag kanske ska börja vända på dygnet redan nu, så kommer jag inte vara så trött när det väl är dags. Awesome! Nu är det för övrigt 6 dagar kvar tills jag åker.

Igår var jag, Malou, Biljana och Daniel på Transformers. Den var häftig, fast det var sjuuuukt varmt i biosalongen. Jag höll på att dö. Men jag vill nog ha en egen Transformer nu. Tänk om Silverpilen skulle förvandla sig till en robot. Jag skulle bli ganska imponerad.

Speaking of me being stupid; i ett svagt ögonblick för några veckor sedan, råkade jag nämna för Malou och Biljana att vi alla kommer att bli dinosauriebajs när vi dör. Det var ett ganska stort misstag, för jag vet ju innerst inne att det inte är så kretsloppet fungerar. Men just i det ögonblicket verkade det helt sant, eftersom jag tänkte att vi ju alla har varit dinosauriebajs en gång i tiden. Men sen kom jag på att det inte heller är helt sant. Jag tänkte på vattnets kretslopp, att vi dricker samma vatten som dinosaurierna en gång drack. Och på nåt vis slog det slint i huvudet på mig. Men nu vet jag bättre; Vi kommer INTE att förvandlas till dinosauriebajs när vi dör.


Nu ska jag åka ner på stan och köpa millimeterpapper.

2 comments:

.... said...

Ooooh! Transformers! jag är sjukt sugen på att gå på den jag med. Jag läste ju för tusan seriemagasinet när jag var liten XD

Malou said...

HAHAHAHAHAHAHAHA! Nån gång vill jag faktiskt bli dinosariebajs.