Sunday, December 21, 2008

Oh the commitment

Jaa men jag förundras verkligen över folks engagemang. Enda anledningen till att jag vill vara med är för att få träffa mina kollegor och ha kul, men folk kan inte ens besvära sig med att komma förbi en stund och säga hej. Man behöver inte dricka, man behöver inte vara uppe hela natten, man behöver inte följa med ut på krogen. Men man kanske kan visa nåt slags engagemang när någon ordnar en tillställning för att stärka gemenskapen och se till att vi har roligt tillsammans. Det här känns som en ständig upprepning, och jag blir jävligt less. Det känns som att jag personligen blir dissad för varenda jävla "jag kan tyvärr inte komma ikväll"-sms som jag får.

Nej men kom inte då.

Nu kanske det spårade ur lite men det är så jag känner och jag blir så jäkla besviken. Orkar fan inte med något alls längre, varför är jag omgiven av människor som bara inte bryr sig? Som om jag inte redan hade tröttnat när pappa bestämde sig för att hellre sitta hemma ensam på julafton än att fira med mig och min bror. Åååååhhh jag känner mig så uppskattad så det finns inte!

3 comments:

Anonymous said...

Jag känner mig något träffad eftersom jag inte var förbi och sa hej, men å andra sidan hade jag sagt att jag inte skulle komma från början så där slutade jag att känna mig skyldig.

Fråga varför de inte vill komma. Fråga vad de önskar att göra för att de skall dyka upp.

Jennie

Carin said...

Men vännen... :(

Vad ledsen jag blir att det blir så där.
Och varför firar han inte med er? Varför välja att sitta själv över julen? Jag begriper inte...

Nu blir jag arg!

Henriette said...

Jennie: Mitt inlägg var inte riktat till någon enskild person. Jag visste ju från början att du inte skulle komma. Är mest besviken för att man måste tjata på folk för att de ska komma och umgås. Jag har ändå inget intresse av att vara med någon som inte vill vara med mig.

Carin: Nej jag begriper inte riktigt heller.. Men han sitter hellre hemma i sin ensamhet. Känns sådär kul... Tack för din omtanke och ditt fina brev som damp ner i brevlådan. <3