Tuesday, December 30, 2008

2008 i ett inlägg

Min favoritbloggerska Annika Marklund hade sammanfattat 2008 så bra. Jag tänkte göra samma! Here it goes..

Det gångna årets…

…mest omvälvande förändring: Blev lite av en annan människa efter mammas och min Indien-resa i mars.

…värsta misslyckande: Har inte tagit hand om mig själv så väl som jag skulle vilja, men jag ska försöka ta lärdom och lyckas bättre nästa år.

…lyckligaste ögonblick: När jag fick leka med barnen på TCV!

…sorgligaste händelse: Jag vet faktiskt inte..

…mest irriterande: Otrevliga människor som inte bryr sig om någon annan än sig själv.

…största bedrift: Jaa nu känns det ju inte direkt som att jag har åstadkommit något stort.. men jaa.. att skaffa mig ett heltidsjobb kanske? Go me.

…nyttigaste lärdom: Att det är bara jag själv som kan göra mig lycklig.

…finaste present: Indien-resan som jag fick av mami.

…roligaste: Mina kollegor på EF håller mig vid liv på jobbet!

…tråkigaste: Att Johanna lämnade Västerås :(

…underligaste upplevelse: Att bli fotograferad av hundratals indier på Taj Mahal.

…bästa nyhet: Go Obama!

…godaste maträtt: Maträtt och maträtt... den där tårtan som serverades hos Johanna och Hans var bland det godaste jag ätit ever.

…mest minnesvärda resa: Take a guess...

…bästa bok: Ja den enda boken som jag har läst under året är Jetsun Pema - My Tibet.. så det blir väl den.

…bästa film: Wall-E!

…bästa tv-program/serie: Gossip Girl.. jag vill ha Blair Waldorf's garderob.

…musikaliska upptäckt: Åååh Coldplay.

…bästa konsertupplevelse: Jag har inte varit på nån konsert...

…flitigast använda plagg: Kan vara min fina röda kjol från Topshop. Som nu finns på rea.. såklart.

…värsta modemiss: Oj jag vet inte, jag gör säkert ganska många utan att jag vet om det. Men om vi ska prata om andras modemissar så tycker jag att folk i allmänhet inte ska vara såna trendslavar utan istället klä sig i kläder som passar och som man trivs i.

…mest överskattade trend: Var ska jag börja? Småblommigt, päls, spets, nitar, skinnjackan.. Man behöver inte ha på sig alla trender samtidigt.

…mest underskattade trend: Jaa jag älskar ju spets ändå, jag tycker det borde vara en trend jämt! Och höööga klackar.

…mest pinsamma ögonblick: Oj.. jag vill inte minnas att jag har gjort nåt riktigt, riktigt pinsamt. Men om jag har det behöver ni inte påminna mig!

…bästa sajt: Var vore mina dagar utan Facebook?

…sämsta köp: Tycker inte att jag gjort nåt riktigt dåligt köp, jag försöker dra ner på dem. Eller ja, det kanske skulle vara allt smink som jag köper på mig och sen aldrig använder..

…bästa köp: Alla mina skor!

…roligaste fest: Oj.. vet inte riktigt. Men som sagt, restaurangfesten var en av de bästa på länge.

…finaste bild: Hmm... vet inte riktigt!

…biggest mistake: Att låta andra påverka mig negativt är något jag ska försöka sluta med till nästa år.

…biggest regret: Je ne regrette rien.

…vackraste sms: Alla som ligger sparade på min telefon.

…mest inspirerande: UnderbaraClara!

2 comments:

.... said...

Shiat, den här listan måste jag också göra. *snor*

Henriette said...

Det gör du rätt i!