Sunday, December 07, 2008

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Jaa jag måste ju vara drottningen av dålig tajming. Sedan säkert två månader tillbaka var det planerat att jag skulle åka till Södertälje för att hälsa på Johanna och Hans i helgen. Åker såklart på en rejäl förkylning och alla planer går i kras. Vi skulle göra en massa skoj, och istället blev det inget alls. Blä. Arg på mig själv är jag.

Så jag tillbringade lördagkvällen hemma hos mig med tända ljus och kopiösa mängder julmust. Tillverkade egna julkort... 13 down, 7 to go. Fina blir de, även fast det visade sig att det kostar en halv förmögenhet att göra sina egna kort. Har hittills köpt papper för öven 300 spänn. Och jag som sa till mig själv att i år får bli en billig jul. Jaja.

Har tagit fram en del julpynt också.. Finfina stjärnan ställde jag i fönstret, så jag fick flytta på min Shiva-staty som jag köpte i Indien. Tänkte först ställa undan den men åååhh den är så fin så jag kan inte. Länge letade jag efter den perfekta statyn, hittade den till slut på Janpath i Delhi. Betalade säkert överpris för den också, men I don't care. Tanken är så fin tycker jag.. Att när världen har blivit alldeles för ond så kommer Shiva och dansar sönder världen, förstör allt så att det ska kunna byggas upp igen. Shiva får gärna dansa sönder min värld.

Nu är det dags att ta en dusch och klä på sig. Och imorgon är det måndag igen. Det är alltid, alltid måndag.

No comments: