Sunday, December 28, 2008

Be my mirror, my sword and shield

Nu sitter jag hemma i soffan och slöar. Har precis bakat lussebullar och kollat på två avsnitt av Band of Brothers. Har sett hela serien två ggr tidigare tror jag, men fick låna dvd-boxen av Dan så jag tänkte kolla igenom den en gång till. Jag bakade extra stora lussebullar och nu har jag ont i magen. Har ätit för mycket deg.

Jag jobbade ju som sagt på Pluto på juldagen. Fyfan, den kvällen hamnar på delad förstaplats över värsta kvällarna ever, tillsammans med den kvällen i Ludvika för längesedan. Jag har aldrig varit så arg på en spelare som jag var den kvällen. Jag har aldrig ens skrikit så mycket åt en människa som jag gjorde då. Sjukt arg var jag, men han ska inte få ta mer av min energi... blir arg bara jag skriver om det. Jag skrev ett långt ilsket blogginlägg om hela incidenten när jag hade kommit hem på kvällen, men jag låter nog bli att publicera det. Jag måste tygla min ilska lite.

Igår var jag och Sandra ute på Pluto för att festa lite. Vi hade ju totalt missat att det var nån slags gymnasiefest... Men vi hade rätt trevligt ändå, och det var så mysigt med snön uppe på terassen :) Jag tycker om att gå ut och dansa hela natten, för när jag står där i vimlet hör jag bara musiken och tänker inte på något annat. Inte förrän jag kommer hem upptäcker jag att jag har blåsor på fötterna.

Jag hade ju sett fram emot att få vara ledig nu i några dagar. Fem dagar i rad skulle det bli, bortsett från juldagskvällen på Pluto. Jag längtade efter att sova länge varenda dag.. inte ha några speciella planer, och kunna sitta uppe sent på kvällen. Jag borde ha fattat att det var för bra för att vara sant. Idag satt jag nämligen på jobbet igen. Hade sovit kanske två timmar under natten, jag låg och vred mig hur länge som helst. Blä. Hade iaf trevligt med Sara på jobbet, vi beställde mat från Grekiska Kolgrillen och lyssnade på bra låtar på youtube.

Var och kollade lite på stan idag efter jobbet ifall jag skulle hitta nåt roligt på rean. Min plånbok är glad eftersom det bara finns skitfula kläder i alla butiker, jag blev uttråkad efter typ 45 minuter och gick hem istället.

1 comment:

.... said...

I know, rean i år är helt värdelös! Jag fattar inte vad som hänt... Var på Gina i fredags och fjortisarna var helt hysteriska eftersom de där extremt apfula "2 in 1" klänningarna (du vet säkert vilka jag menar) fanns för halva priset. Eeew. Så mycket EEEW. X_X